Vår kjeller er en "rå-kjeller" eller hva jeg skal kalle det. Ikke møblert i det hele tatt og består av vaskerom, matkjeller, pumpe-rom, garasje mm.
Gulvet er av betong. Veggene er av en slags betong eller puss eller hva det nå kan hete, faller av gjør det iallfall på grunn av litt fukt...

Nå tenker jeg på hvordan vi kan friske opp disse rommene. Først og fremst vaskerommet som er skittent og ekkelt!
Selvfølgelig kan man legge fliser direkte på gulvene uten at det skulle være noen fare?
Hva skal vi gjøre med veggene? ???

Hjelp...

Fliser har den fordelen at de puster ja. På spesielt følsomme steder, som dusjer, pleier man å legge fuktsperre under.

Beklager :-[ ... Finnes det en søkefunksjon her, det har jeg gått glipp av...

Ganske langt opp på siden, til venstre i bildet, finnes "søk i forumet". Ikke å forveksle med "søk på siden"! Og JA du kan flise direkte på betongen, ifølge vår besiktelsesmann fra anticimex, vi spurte nemlig akkurat om det samme! :D

Lykke til!

Sophia skrev:
Ganske langt opp på siden, til venstre i bildet, finner du "søk i forumet". Ikke å forveksle med "søk på nettstedet"! Og JA du kan flislegge direkte på betongen, ifølge vår takstmann fra anticimex, vi spurte nemlig akkurat det samme! :D

Lykke til!
Takk Fia, det var som jeg trodde.
Finner ikke Søk i forumet... hmmm, hvor har den tatt veien tro? ???

Jo, men der fant jeg det!! Takk igjen! ;D

-Ankan- skrev:
Vi har malt strie på veggene våre i kjelleren, bortsett fra på badet hvor vi har fliser. Jeg synes det er ganske fint, det blir jo litt liv i stedet for en helt glatt betongvegg, og dessuten er det lett å male over hvis man blir lei av fargen ::)
Det føles ikke som noe vi kan gjøre i vår kjeller, med all fukten... Ikke noe levende materiale mot yttervegger, tror jeg at besiktigelsesmannen sa... Tar jeg feil? ???

VeronikaP skrev:
Har jeg feil? ???
Nei! ;)

Hvorfor skulle man ikke kunne ha en glassfiberduk og male med en maling som puster?

Hvis det finnes en farge som puster og som fester både på betongveggen og på glassfiberveven funker det nok. Finnes det noen slik farge? Best på betongvegg er nok silikatmaling men den går definitivt ikke an å male glassfibervev med :)

Hei..

jeg har glassfiberduk på veggen.. malt med noe! det var sånn da jeg flyttet inn.

Det som har skjedd nå er at det er for tett. dels så løsner dritten (for så vidt bra = lett å ta bort), dels så løsner større biter puss som sitter på betongen (eller er det betong som løsner??? ) Bitene er i størrelsesorden 1 dm i omkrets typ.

det jeg tenker å more meg med i ferien er å rive ned dritten og fikse veggen.. så tenke ut noe nytt å ha på veggen ;D

Min besiktigingsmann bemerket også at fiberduk ikke er bra da det er for tett..

Så sant! Glassfibervæv må være for tett, stenger inne fuktigheten. Jeg trodde det var glassfibernett som ble referert til, men det er sikkert ikke bra heller, til tross for at det ikke blir like tett som vev.

Gamle kjellervegger som er bygget for å takle fukt er pusset med kalkpuss og ble vanligvis malt med en åpen maling som for eksempel kalkmaling eller silikatmaling. Hvis man ønsket å innrede og isolere kjelleren, ble veggene kledd med treullplater som pussbærer (www.traullit.se).

Å male en gammel kjellervegg med plastmaling vil med stor sannsynlighet før eller senere føre til problemer med mugg. På samme måte er det ikke OK å legge et tett lag på et kjellergulv som skal puste. Plastgulvbelegg er feil og klinker er riktig.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.