Hei!
Skal legge fliser på fliser på kjøkkenet. Tenkte å bruke malervask, primer og så flislim.
Den eksisterende flisene er 60x30 og jeg skal legge mye mindre fliser, 10x20-ish.
Hva mener dere, trenger man å sparkle de eksisterende fugene først for å få en skikkelig jevn overflate, eller går det bra likevel?
/Anders

Nei, trenger ikke sparkle fugene.

• Liker
Ankan_77
  • Laddar…
Takk for raskt(og tidsbesparende) svar

Hei igjen!
Et spørsmål til om temaet flisteknikk.
Tanken er at jeg skal avslutte flisene på den ene siden mot et vindu (ikke mot selve vinduet så klart, men hullet som går inn til vinduet, nisje?). Det vil altså bli et ytterhjørne der det bare skal være flis på den ene siden. Den andre siden av ytterhjørnet vil være som den er i dag, "ikke flislagt".
Jeg kommer til å sette flisene med en halv flis forskyvning så det blir T-kryss mellom flisene (har sikkert et fint navn, men håper dere vet hva jeg mener:D)
Den flislagte overflaten, 60 cm bred, går deretter mot et innerhjørne der flisleggingen fortsetter bortover.

Hvordan gjør jeg dette best uten en hjørnelist?
Flislegger jeg fra ytterhjørnet, inn mot innerhjørnet? Tenker at uansett hvordan jeg gjør det, vil de kappede flisene ha den stygge siden utover. :thinking:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.