Hei, har en klinkerplate som har gått i stykker i gangen som jeg tenkte å bytte. Går det an å feste det med montasjelim eller lignende? Eller må det være flislim?
Tenkte på noe lignende dette.
https://www.bauhaus.se/montagelim-c...rdic_production_sv_products#go-to-description
Kan legge til at det er gulvvarme som riktignok er avslått for øyeblikket.
Tenkte på noe lignende dette.
https://www.bauhaus.se/montagelim-c...rdic_production_sv_products#go-to-description
Kan legge til at det er gulvvarme som riktignok er avslått for øyeblikket.
Ja det kan gå, men det kommer bli bedre med fix. Risikoen for at flisen går i stykker ved punktbelastning er betydelig større hvis du har limt den fast fordi du ikke får full dekning bak flisen. Du må jo uansett blande noen desiliter fugemasse, så det er ikke så vanskelig å blande litt fix også.....
Hadde det gjeldt fliser hadde jeg sagt kjør.
Men iom at det gjelder klinker hadde jeg nok vært forsiktig. Jeg ville ifølge skribenten over holdt meg til fix for å fortsette å ha en homogen overflate under. Likeledes for å få høyden riktig.
Men dermed ikke sagt at det ikke funker med lim.
Finnes det tilskytende fukt så kan det være at det ikke holder i lengden.
Kanskje noen som har gjort dette allerede kan uttale seg.
Men iom at det gjelder klinker hadde jeg nok vært forsiktig. Jeg ville ifølge skribenten over holdt meg til fix for å fortsette å ha en homogen overflate under. Likeledes for å få høyden riktig.
Men dermed ikke sagt at det ikke funker med lim.
Finnes det tilskytende fukt så kan det være at det ikke holder i lengden.
Kanskje noen som har gjort dette allerede kan uttale seg.
Ja det kan være litt trøblete. Jeg har nettopp gjort det på et par fliser, en 30x60 og en 30x30. Jeg tok multiverktøyet med diamantblad for å sage bort fugemassen, og deretter brekkjernet for å få opp flisen. Deretter multiverktøyet igjen for å fjerne gammelt lim ned til ren overflate.T Toro2 skrev:
Klikk her for å svare