Ja det kan gå, men det kommer bli bedre med fix. Risikoen for at flisen går i stykker ved punktbelastning er betydelig større hvis du har limt den fast fordi du ikke får full dekning bak flisen. Du må jo uansett blande noen desiliter fugemasse, så det er ikke så vanskelig å blande litt fix også.....
 
  • Liker
Toro2
  • Laddar…
Hadde det gjeldt fliser hadde jeg sagt kjør.

Men iom at det gjelder klinker hadde jeg nok vært forsiktig. Jeg ville ifølge skribenten over holdt meg til fix for å fortsette å ha en homogen overflate under. Likeledes for å få høyden riktig.

Men dermed ikke sagt at det ikke funker med lim.

Finnes det tilskytende fukt så kan det være at det ikke holder i lengden.

Kanskje noen som har gjort dette allerede kan uttale seg.
 
  • Liker
Toro2
  • Laddar…
Fikk bli fikset til slutt, gikk smidig. Det vanskeligste var å få løs platen uten å ødelegge de ved siden av :)
 
  • Liker
Dr Benz
  • Laddar…
T Toro2 skrev:
Fikk bli lim til slutt, gikk smidig. Det vanskeligste var å få løs flisen uten å ødelegge de ved siden av :)
Ja det kan være litt trøblete. Jeg har nettopp gjort det på et par fliser, en 30x60 og en 30x30. Jeg tok multiverktøyet med diamantblad for å sage bort fugemassen, og deretter brekkjernet for å få opp flisen. Deretter multiverktøyet igjen for å fjerne gammelt lim ned til ren overflate.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.