Jeg bor i et modulbygd Borohus fra -91 med krypkjeller. Nå skal jeg legge klinker med elektrisk varme (qiucknet) i gangen. Planløsningen er åpen, så i gangen, stuerommet og stuen flyter gulvet sammen, eikeparkett (15 mm). I gangdelen har jeg derfor saget ut gulvet der klinkeren skal ligge (takk til deg som oppfant dykksagen :D) . Under der fant jeg lumppapp som jeg trodde. Men under den ligger det plast. Nivåene er altså.
1. Tregulv
2. Lumppapp
3. Plast
4. Sponplate

Hva gjør plasten der? Det burde vel ikke være noen fuktbarriere, eller? Jeg skal lime gulvgips før jeg begynner å legge, men det blir jo vanskelig på plasten :cool: . Neida, spøk til side, kan det være plast som er lagt for å minimere klamrelyder fra tregulvet, men hvorfor da lumppappen...? Plasten må jo bort for at gipsen skal kunne limes, men jeg er bekymret for at jeg forandrer noe i en konstruksjon som kan få dårlige følger. Noen som vet om det pleier å se sånn ut?

Jeg mener at plasten skal være der. Sammenlign med ytterveggene, der har du også plast på den varme siden.
Hvorfor lime gulvgipsen? Holder vel å skru den?

De jeg har snakket med siden innlegget mitt sier at de få kvadratene (5) ikke gjør noen forskjell om plasten fjernes. Og man limer vel hvis jeg har forstått de trinnvise instruksjonene jeg har sett og også de jeg har rådført meg med. Det skal være stumt, og hvis man skrur kan gipsen bevege seg og det vil man unngå. Hvordan gjør man ellers hvis man ikke kan/bør fjerne plasten? Jeg er nok ikke den eneste som har støtt på dette ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.