Skal flislegge på veggen der vi har tettet igjen en dør. Det er veldig grovt sparklet nå. Maleren har ikke gjort noe mer ved akkurat denne seksjonen. Det er eksisterende vegger til venstre og høyre. Så kommer gipsplaten, og skjøtene som er på sidene av gipsen er grovt sparklet. Spørsmålet er om man kan flislegge direkte på denne gipsplaten? Foran skal det stå en peisovn.
Tok et vater og sjekket. Veggen er skikkelig ujevn? Sikkert 1-1,5 cm på verste seksjonene? Hva er den smidigste og beste måten for å jevne ut dette? Kan man bruke kun lim for å jevne ut og deretter la det tørke før man legger lim og fliser? Redd for at flisene skal sprekke hvis det er for ujevnt??
Jeg ville ikke hatt en masse sandspackel på overflater der jeg skal sette fliser. Ujevnheter ville jeg ordnet med fix, ikke spackel.
Det er litt uklart hvor ditt flisarbeid begynner og slutter, men skjøten mellom platene ville jeg hatt en limt papirremse på deretter spackel som vanlig hvis det er ved siden av flisene.
Kan man ikke bruke noen type avrettingsmasse? Finja handspackel 420DR? Finnes det noe billigere alternativ? Tenk på om det finnes noe annet merke på lavpris sted som duger til å jevne ut veggen?
Hvor nær kan du sette ovnen?
Jeg satte en brannsikker plate i stedet for gips og kunne da flytte inn min klebersteinsovn 100 mm nærmere veggen.
50 mm fra vegg i stedet for 150 mm.
Jeg ville ikke ha min ovn for langt ut fra veggen, så da ble dette så nærme det kunne bli.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.