Tenkte å sette opp fliser på gjestetoalettet og ser når jeg begynte å rive gipsen at to av veggene er spikret med 45x45 cc600, kan det bli tilstrekkelig stabilt om man setter et lag plywood under gipsen og deretter fliser 200x500 eller er dette dømt til å mislykkes? Veggene er 150cm og 180cm så det er relativt korte vegger, noe som burde øke sjansen for at det blir mer stabilt? (Kun toalett, så ingen membran å ta hensyn til på veggene)
Fell inn ekstra lekter så du får 30 cc. Kjør 15 mm våtromsplyfa under gipsen så har du bra materiale å skru i også.E Earplugged skrev:Tenkte å sette opp fliser på gjestetoalettet og ser når jeg begynte å rive gipsen at to av veggene er reglert med 45x45 cc600, kan det bli tilstrekkelig stabilt om man setter et lag med plyfa under gipsen og deretter fliser 200x500 eller er dette dømt til å mislykkes? Veggene er 150cm henholdsvis 180cm så det er relativt korte vegger, noe som burde øke sjansen for at det blir mer stabilt? (Kun toalett så ingen fuktsperre å ta hensyn til på veggene)
Om jeg legger 15mm våtromsfinér ned så rekker det hele veien og det blir ingen skjøt i det hele tatt på bredden, det burde bli den mest stabile varianten?T tergo skrev:
Ja, en plate å skru i skal definitivt dit, det er så kjedelig med rene gipsvegger... Det sitter et servantskap på veggen i dag, så det må være en eller annen form for forsterkning bak der antar jeg (har ikke revet der ennå).Krille-72 skrev:
Om du reglér 30 cc og kjører 15 mm våtromsplyfa så holder det for en kommode. Om det ikke er en ordentlig stykke du har tenkt deg. Da bør du korte med regler bak. Ellers regnes 15 mm plyfa som en eneste stor kortling.E Earplugged skrev:Om jeg legger 15mm våtromsplyfa ned så rekker de hele veien og blir ingen skjøt i det hele tatt på bredden, burde bli den mest solide varianten?
Ja en plate å skru i skal definitivt dit det er så kjedelig med rene gipsvegger... det henger en kommode i dag på veggen så noen form for forsterkning må sitte der bak antar jeg (har ikke revet der ennå).
Klikk her for å svare