jeg tenkte å legge klinker og fliser på toalettet mitt..og jeg har en 22 mm gulvspongulv i bunnen og har sponvegger..ser ut til å være 22 mm sponplate der også! Fliseforhandleren sa at det ikke gikk an å legge klinker på det..hvorfor skulle det ikke gå? han sa at jeg var nødt til å legge på en gipsplate først...hvorfor..er det fordi sponplatene kan bevege seg? eller hva er det?
 
Som sagt, søk på forumet så finner du mer, men kort svar: sponplate utvider seg/krymper med fuktighet og varme (=bad), setter du fliser eller kakkel på det så betyr det at fugene sprekker og flisene/kaklene faller ned.

/ama
 
Er det nok med renoveringsgips (6 mm) på veggene eller kreves det en 13 mm gipsplate? Har cc 40 på stenderne og 15 mm spon.
 
Høres bra ut, selv om 6 mm gips er dyrere enn 13 mm.. Er det nok å skru fast gipsen eller bør man også lime den?
 
Og hvorfor da ikke kjøre med 13mm?
 
Kan være svikt i gulvet selv om du har 22mm spon + 6mm gips. Sjekk hvordan bjelkelaget er laget i gulvet og forsterk eventuelt.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.