Heisan!

Jeg skal snart i gang med å støpe benkeplate(r) til kjøkkenet og andre steder. Jeg vil ikke holde på med dårlige materialer, så jeg skal selvfølgelig bygge formen av forskalingsplywood. Til å begynne med handler det om en enkel konstruksjon, en kjøkkenøy størrelse 100*120 cm uten utsparing eller noe. Etter hvert tenker jeg (om alt går bra) også å støpe en plate størrelse ca 60*180 cm med utsparing, og en liten plate størrelse 60*45 cm. Alt i alt tre separate plater i forskjellige størrelser.

Mitt spørsmål handler om å gjenbruke plywooden. Å gjenbruke hele formen sies jo å være helt OK. Men hvis jeg, i teorien, skulle skaffe meg en solid bit plywood som skulle rekke til alle tre delene ved forskjellige anledninger, si omtrent 100*180 cm stor, tror dere det ville være mulig å først skru fast kanter for den første platen, deretter når den første platen er støpt ta bort kantene, sparkle igjen (og lakke over?) skruehullene, og skru fast nye kanter for neste plate? Eller er platen "forbrukt" på de delene hvor det tidligere har vært skrue?

Mitt andre spørsmål: Går det an å bruke vanlig trelist som kanter for benkeplaten, eller brenner betongen fast altfor hardt i det? Best å bygge også kanter i forskalingsplywood?

Takk for alle synspunkter! :thumbup:

Bruker du den høvlede siden burde det gå bra, ellers tape med type sølvtape så kommer det til å slippe :)
Et annet ganske stilig tips er å legge en kvartslist/trekantlist i overgangen så man får en faset plate (om man nå vil ha det)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.