Hva kan man tenke seg for takkonstruksjoner som tåler et takutstikk på 2 meter? Obs maks byggehøyde 2,5 meter (mot innkjørsel), derfor må det være slankt.
Grunnen til takutstikket er at det er trangt, jeg vil maksimere hjørnet av tomten.
Jeg går i samme tanker og tenkte gjøre stort takutstikk med kjøpte takstoler som jeg vurderte å selv skjøte på biter (markert med blått) på den ene eller begge sider av ved takfoten.
I min verden burde det være omtrent like mye snø på X over veggen som X utenfor veggen.
derfor burde snøen ta ut hverandre i vekt og veggen antar jeg bærer lasten.
Selv om jeg befinner meg i snølastsone 2, tenkte jeg det er bra å gå opp til i hvert fall 2,5 da 100-årsvær ser ut til å komme oftere enn hvert 100. år... så snart er vel 1000-årsværet her.
Eventuelt vindfang tenkte jeg skulle gå jevnt opp med betongtaksteinene jeg planla å bruke.
Om jeg spikrer på 45*145 på begge sider av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*170 på begge sider av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*195 på begge sider av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*220 på begge sider av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*145 på en side av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*170 på en side av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*195 på en side av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?
Om jeg spikrer på 45*220 på en side av takstolen cc 120, markert med blått, hvor lang kan X da være?