J
Hei! Jeg har lett en del i ulike butikker etter en løsning på et lite problem med en konstruksjon. Jeg bygger en pergola, men har et hjørne uten stolpe, der jeg trenger å henge opp en regel under en annen regel i vinkel. Denne regelen er mest for syns skyld, slik at utseendet blir symmetrisk. Jeg finner imidlertid ikke noe bra beslag, i stedet for å skru. Finnes det ingen beslag som ser ut som et langt flattjern som på midten er vridd 90 grader, eller en bjelkesko med veldig lange armer? Et spikerbånd kunne kanskje fungere, men jeg vil gjerne finne noe penere. Håper dere forstår hva jeg mener. Lenke gjerne til et produkt.
Snodde et bilde fra nettet. Tenk dere at stolpen mangler, den sitter lengre bort, men ved pilen vil jeg feste den nedre regelen i den øvre med en eller annen form for jern.
Bild av en pergola der en grønn pil peker på et hjørne hvor en regel skal festes i vinkel. En rød X markerer hvor stolpen mangler.

Sist redigert:

Beste svar

Se på Växeljörn og forskjellige takåsbeslag, de. håndterer 90draget på to høyder.

J
Marko Koistinen Marko Koistinen skrev:
Se på Växeljörn og ulike mønebeslag, de. håndterer 90 draget på to høyder.
Takk, jeg fant noen mønefester før, men de ser litt avrundet ut, men tror det burde kunne funke faktisk, kanskje kan banke til en, kult, takk! Nå når jeg søkte på växeljärn fikk jeg også treff på gaffelanker, ser ut som det også er et alternativ. Så mye lettere det blir når man vet hva ting heter!

Sist redigert:
På bildet, kanskje ikke din, så er bærbordene ikke injackade i stolpen, ser mer ut som hempull nå. Da trengs det ikke mer enn en skråstiver for skyving i sidelengs mot innsiden. Med injackning samme mål som bordene så blir det ikke svakere innfesting og ingen svekkelse av stolpen heller.

J
J jonaserik skrev:
På bildet, kanskje ikke din, så er bærbordene ikke felt inn i stolpen, ser mer ut som hempull nå. Da trengs det ikke mer enn én skråstiver for vridning i sidelengs retning mot innsiden. Med innfelling samme mål som bordene så blir det ikke svakere innfesting og ingen svekkelse av stolpen heller.
Jeg skal felle inn💪

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.