hei.
begynner å planlegge å fjerne en vegg mellom 2 rom for å få en større stue og fordi den åpne peisen står i det andre rommet som nå er gjesterom. man vil jo kunne sitte i sofaen og glane på tv samtidig som man har en koselig brann i den åpne peisen.

nå til min fundering. veggen det gjelder er av noen slags lettbetong for når man borer i den så trengs det ikke å være slag på boremaskinen men det er steinmateriale.. huset er et puss-hus fra 47 og eiendomsmegleren sa at den veggen var en hjertvegg da vi så på huset og funderte allerede da på om det gikk å slå den ut... men jeg har sittet og sett på tegningene og på dem finnes ikke den veggen med så jeg vet ikke om den er bærende... den går ikke helt opp til taket på overetasjen men der er det et stort rom, har for meg at en bærende vegg skal gå hele veien fra kjelleren og opp til taket.

legger inn bilder av tegningene så kanskje noen her kan se hvilken vegg som er bærende
bildet med den røde streken er der det finnes en vegg nå med en dør i, og det er den veggen jeg vil fjerne. vet ikke om tegningene er helt riktige for vinduet som sitter på kortsiden i det ene rommet sitter egentlig i det andre rommet i virkeligheten, men det skjer kanskje litt endringer under byggingen uten at tegningene endres, var kanskje ikke så nøye på 40-tallet da dette ble bygget... håper noen kan kaste litt lys over dette

/Mvh

• Plantegning av kjeller med markert vegg som ønskes fjernet. Viser detaljer som vegger, dører og mål. Dato nederst: 2010/07/13.
  • Gulnet papirtegningsplan som viser bunnplan av et hus fra 1947, inkludert kjøkken, stue, hall, og en rød markering av en vegg med dør.
  • Tegning av husets første etasje med rom merket "rum", "bad", og "hall"; viser plassering av vegger og dører ved inngang/oppgangstrapp. Dato 2010/07/13.
  • Plantegning av et hus fra 1947 med markert rød strek som viser en vegg mellom kjøkken og rom. Diskusjon om veggens bærende funksjon.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.