Har en klassisk ståldør i veggen mot garasjen for søppel men hadde før. Har vurdert å fjerne denne helt og sette en ytterdør der. Men litt usikker på om den gir stabilitet etc. for huset? Kanskje man må sette for eksempel en stål "H-bjelke" eller lignende for å kompensere at det blir svakere på noen måte eller hva sier dere? Noen som har gjort noe lignende? "Søppelrommet" brukes i dag mest til å ha litt bensinkanner, spader og lignende skrot i.
Innendørs bilde av et rom med en ståldør, arbeidsbenk med bøtte og skap, samt stablede gjenstander på hyllen over benken. Ståldør i mursteinsvegg omgitt av grønne planter, del av en diskusjon om mulig erstatning med ytterdør for økt stabilitet.

Skulle nok være litt forsiktig der.
Du har avlastningen for garasjeporten der også.
Vanskelig å se hvor mye det hviler på.
Der vil man nok ikke ta sjanser.
Å fjerne skapet som sådant er ikke noe problem om du bare skulle lukke hullet.

• Liker
Bockstensmannen
  • Laddar…
Mistenkte det kan være litt lurt, om man skulle ta opp åpningen til en riktig dør isteden er det jo først og fremst oppover det trenger å åpnes.
Men boksen kanskje stabiliserer veggen omtrent som en vanlig vegg gjort uten noe "søppelskur".

tenker at flere har kvittet seg med disse små rommene?

Jeg gjorde det tilsvarende i mitt gamle hus.
Tok bort søppelskapet, men det så ikke helt likt ut da skapet mitt satt ute og porten satt ca 1200 mm inn.
Så jeg flyttet ut og satte den nye porten i liv med huset og kunne deretter rive søppelskapet som da hadde havnet inne.
Tror ikke at dine vegger inne rundt skapet har noen bærende funksjon uten alt det sitter i ytterveggen.
Obs at jeg skrev tror:)
For å være sikker så trenger man å se hvordan ytterveggen er laget.
Tegninger er aldri feil å sjekke om de finnes:)

• Liker
Bockstensmannen
  • Laddar…
Blir det ikke en altfor smal dør for ofte har man jo masse ting som skal med inn i garasjen...
Når det gjelder konstruksjonen så start med å kle av platene på siden så ser man jo hvordan veggen er bygget opp.
Kanskje skal passe på å bytte port når dere likevel holder på.

Selv slo jeg bort den oppmurte biten mellom port og dør på min garasje for å få inn en bredere port.
Garasje med en smal dør ved siden av en stor garasjeport, omgitt av byggeutstyr og en parkeringsskilt på veggen.

Åpnet garasje med vekkede vegger, viser verktøy og materialer inni. To krakker står foran åpningen, og byggearbeid pågår.

• Liker
Bockstensmannen
  • Laddar…
Tenker å avvikle garasjen som garasje og gjøre om til vaskerom/tørk og SPA. Porten blir panoramavindu og alt junket ryker ut.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.