Har en gammel enkel låve på gården min som for øyeblikket har et halvråttent plankegulv. På enkelte steder er gulvet nesten helt borte, men mesteparten av det er intakt. Mitt (muligens dumme) spørsmål er om man kan ta bort gulvet i en låve eller om det vanligvis bidrar til å holde sammen konstruksjonen? Låven har ingen skikkelig grunnmur så vidt jeg kan se, tror det bare er jord rett under plankene og at veggene deretter hviler på grunnsteiner, men det kan jo hende det går noen tverrslåer som holder sammen alt under gulvet. Jeg vil ta bort gulvet og legge inn sand og flis så jeg kan bruke den som en liten budsjett-ridesal om vinteren, da jeg ikke kommer til å ha råd til å bygge en ordentlig på 20 år :D

Troligvis har gulvet ingen funksjon for å holde sammen låven. Det hadde vært en annen sak om det handlet om et loft da dets bjelkelag holder sammen veggene. Ikke uvanlig at plank ligger som gulv direkte på bakken i gamle låver...
Ta et bilde og legg opp

• Liker
komakino
  • Laddar…
Litt for mørkt der inne akkurat nå, men slik ser det ut. Gulvet ligger jo hipp som happ på forskjellige høyder, så tror heller ikke det er en del av konstruksjonen.
Gammelt låvegulv i en dunkel bygning med to gule ambulanser og tilfeldig stablede materialer, gulvet i flere høyder.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.