9.141 lest ·
20 svar
9k lest
20 svar
Fjerne en støttestolpe fra IPE 200 Bjelke - *BILDE* Rask hjelp verdsettes!
Se på Roomservice-episoden der de pusser opp kjøkkenet til Martin Stenmark. Der bygger de inn stolpen i en kjøkkenøy. De gjorde imidlertid ikke så mye med stolpen annet enn at de malte den rosa, men du kan kanskje få litt bedre oversikt over hvordan det ser ut i virkeligheten...
Tokv41>> Det skal jeg sjekke! - Takk for tipset.
Kjøkkenet lå tidligere der sofaen står på bildet, vi har forandret oss frem og tilbake og tegnet sikkert 100-talls forslag, men kjøkkenet blir ikke helt som vi har tenkt hvis vi har det på den gamle plassen, det blir et innestengt kjøkken, og døren som må sitte på kortveggen tar en masse plass. Sofaen og spisebordet får ikke helt plass hvis man vil ha en vegg å sette TV-en på heller (om man har TV-rom der kjøkkenet står).
Problemene nå er at TV-rommet blir ganske smalt, ca 3m totalt, jeg tror at selv om det er minimalt så er det bedre å sitte litt nærmere TV-en enn å kompromisse med kjøkkenet.. TV-en m. tilbehør kommer til å bli felt inn i veggen.
Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger fra dere om det "føles" feil å innrede huset som på bildene.. inngangen til vaskerommet blir gjennom TV-rommet, men jeg har merket at man alltid må kompromisse med noe.. Jeg er ute etter den åpne følelsen, men vil ikke skape et "uselgelig" hjem for det...
MVH: Marcus
Kjøkkenet lå tidligere der sofaen står på bildet, vi har forandret oss frem og tilbake og tegnet sikkert 100-talls forslag, men kjøkkenet blir ikke helt som vi har tenkt hvis vi har det på den gamle plassen, det blir et innestengt kjøkken, og døren som må sitte på kortveggen tar en masse plass. Sofaen og spisebordet får ikke helt plass hvis man vil ha en vegg å sette TV-en på heller (om man har TV-rom der kjøkkenet står).
Problemene nå er at TV-rommet blir ganske smalt, ca 3m totalt, jeg tror at selv om det er minimalt så er det bedre å sitte litt nærmere TV-en enn å kompromisse med kjøkkenet.. TV-en m. tilbehør kommer til å bli felt inn i veggen.
Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg gjerne vil ha tilbakemeldinger fra dere om det "føles" feil å innrede huset som på bildene.. inngangen til vaskerommet blir gjennom TV-rommet, men jeg har merket at man alltid må kompromisse med noe.. Jeg er ute etter den åpne følelsen, men vil ikke skape et "uselgelig" hjem for det...
MVH: Marcus
Jeg så programmet og det ble helt ok, selv om rosa ikke er min favorittfarge =) - Dog vil jeg at stolpen skjuler så lite som mulig så min plan er å kun felle inn stikkontakter i 2 retninger så man kan stå der med elektrisk visp etc, samt forberede for en mindre kjøkken-tv som sitter høyere opp på stolpen, dreibar så man kan se den fra alle deler i kjøkkenet samt kjøkkenbordet.Tokv41 skrev:
Fruen opponerte seg mot å ha "bardisk" på den ene siden, hun mente at det blir kake på kake iom at vi har spisebordet inntil, selv ser jeg det som 50% design samt at det er behagelig når man tar en brødskive om morgenen og heller ikke feil om man vil sitte ned når man tilbereder noe.. Man trenger naturligvis ikke ha 4 stoler heller... - hva synes dere??
Fant for øvrig et bilde på nettet på en innebygd søyle.. tenkte meg noe lignende:

Kjøkkenet jeg har tegnet er f.ø inspirert av disse bildene jeg fant på google, det har en behagelig, stilren atmosfære synes jeg:

Sist redigert:
Det programmet har blitt stemt fram som det beste roomservice noensinne har gjort.. Til tross for en stolpe, så skal vel en stolpe ikke hindre Dereavendere skrev:Jeg så på programmet, og det var helt ok, selv om rosa ikke er min favorittfarge =) - Men jeg vil at stolpen skal skjule så lite som mulig, så min plan er å kun felle inn stikkontakter i 2 retninger, så man kan stå der med miksmasteren etc., samt forberede for en mindre kjøkken-tv som sitter høyere opp på stolpen, dreibar slik at man kan se den fra alle deler av kjøkkenet samt kjøkkenbordet.
Min frue motsatte seg å ha "bardisk" på den ene siden, hun mente at det blir kake på kake siden vi har spisebordet ved siden av. Jeg ser det som 50 % design og at det er behagelig når man tar en skive om morgenen og ikke heller feil om man vil sitte ned når man tilbereder noe.. Man trenger selvfølgelig ikke ha 4 stoler heller... - hva synes dere??
Fant for øvrig et bilde på nettet av en innebygd søyle.. tenkte meg noe lignende:
[bild]
Faktum er at rosa passet ganske bra i Deres kjøkken... Men du kan jo gjøre mye med stolpen eller skjule den så mye som mulig...
En bardisk høres mer 80-talls ut enn det trenger å være.. Mange nye produksjoner som har en type bardisk rundt kjøkkenøyene nå til dags...
Ja, akkurat, og så pleier alltid festene våre å ende opp på kjøkkenet =) - Så hvorfor ikke bygge kjøkkenet ved festen i stedet... - Ærlig talt, så er jeg litt "glad i" drinker.. man mikser i kjøkkenet og serverer personene som sitter på andre siden.. men det er kanskje litt barnslig nå når man begynner å bli eldre og har barn =)Tokv41 skrev:Det programmet har blitt stemt frem som det beste roomservice noensinne har gjort.. Til tross for en stolpe, så skal vel ikke en stolpe hindre Dere![]()
Faktum er at rosa passet ganske bra i Deres kjøkken... Men du kan jo gjøre mye med stolpen eller skjule den så mye som mulig...
En bardisk høres mer 80-tallet ut enn det trenger å være.. Mange nye produksjoner som har en type bardisk rundt kjøkkenøyene nå til dags...
//Mac
avendere skrev:Ja, akkurat, og så pleier alltid våre fester å ende på kjøkkenet =) - Så hvorfor ikke bygge kjøkkenet ved festen istedenfor.. - Ærlig talt så er jeg ganske "glad i" drinker.. man blander på kjøkkenet og serverer personene som sitter rett overfor.. men det er kanskje litt barnslig nå når man begynner å bli eldre og har barn =)
//Mac
Ikke i det hele tatt!! Bardisk trenger som sagt ikke å være en svart Ikea-plate med krommede barstoler til... Synes absolutt Dere skal kjøre på det.. Som sagt en hyggelig måte å omgås på..
Lykke til!!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Støtte vegg som står på plate som skal bort
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Ta bort W-stötta i takstol
Tak & Vind -
Ta bort stötta!
Lösvirke & Timmerhus -
Ta bort diagonal stötta/stomme?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -