Noen som har forslag på den beste løsningen? Er det verdt å leie en saneringsfräs for så liten overflate?

• Liker
Sophiaellen
  • Laddar…
B billyby skrev:
Noen som har forslag på den beste løsningen? Er det verdt å leie en saneringsfres for så lite område?
Må vel gå raskere å gjøre det for hånd enn å dra og leie en fres.
Hva skal du ha for overflatebelegg etterpå?

Beste svar

Å leie saneringsfresen med en støvsuger vil bli en stor operasjon gitt hvor mye skitt det genererer selv med støvsugeren i gang. En enkel slipkloss eller å bare slå bort det som stikker ut med en brekkstang skitner til betydelig mindre. Får du bort det som stikker ut spiller hull ingen rolle når du flislegger igjen forutsatt at flisene skal opp igjen der de satt før.

• Liker
billyby
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 skrev:
Må være raskere å ta for hånd enn å dra og leie en fres.
Hva skal du ha som overflatelag etterpå?
Takk for svar! Det høres bra ut. Tanken er å fylle ujevnhetene og sparkle med gipsputs eller köksfix, deretter primer på det. Jeg skal så flislegge helt opp til taket. Anbefaler du gipsputs eller köksfix?

Ettersom det var vanskelig å få bort flisfixet med brekkjern og alt allerede var støvete på grunn av rørfornyelse, så ble det uansett en rask jobb med en saneringsfres. Det var lett verdt de timenes slit det ville vært med et brekkjern. utleiefirmaet ligger også et steinkast herfra, så alt var smidig. Det var en enorm forskjell å kjøre uten støvsuger. det merket jeg da munnstykket løsnet under arbeidet. Men det er som du maurtue sier. støvete det blir det uansett. har nå lagt litt gipsmørtel på hullene. Er det noe annet jeg skal tenke på før flislegging?

• En vegg med gips og puss der kakel jobbet har blitt fjernet, noen rør langs gulvet, hvit lampe på veggen. Forberedt for ny kakling.
Hvordan har det gått? Står foran samme oppgave om noen dager :-)

P ptk skrev:
Hvordan har det gått? Står foran samme oppgave om noen dager :)
Det har gått fint! bygger kjøkkenet nå, så flisleggingen får vente litt. saneringensfräsen i en industristøvsuger som jeg leide på ramirent gjorde jobben på 30min.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.