Jeg trenger å få tak i noen bolter med firkantet hode, maks nøkkelvidde 21mm.
Vanlig vognbolt med avrunding på toppen fungerer IKKE da den firkantede delen er for liten.
Størrelse på selve bolten 12 eller 14 i diameter og ca 100mm lengde.
Tommelstørrelser går også bra så lenge de er lett å få tak i.
Da gjelder diameter 1/2 eller 9/16 og ca 4" lengde.
Finnes det noen butikk i Sverige som har disse og som ikke koster altfor mye?
Jeg innrømmer at jeg ikke vet, men det høres ekstremt spesifikt og merkelig ut den klassiske modellen skru med Firkantede hoder har ofte veldig små hoder bare akkurat større enn gjengen.
Firkantet mutter, gjengestang og en dutt sterkt lim eller sveising kanskje kan løse det for deg?
Firkantede finnes, og på mye mer moderne ting enn 100 år gamle. Men jeg finner ingen i den størrelsen på denne kontinenten...
Skal montere tilbehør på en traktor fra -61 og det finnes ferdige forsenkninger for bolten. Et sekskantskalle glir bare rundt i hullet og sveising har jeg ikke kommet til ennå.
M12 har 19mm skalle, men de jeg har funnet koster 400kr stk (skal ha 8) og leveranse først i slutten av juli...
Det har vært utrolig snillt av deg. Jeg trenger imidlertid 8 stk...
Høyden på hodet er av mindre betydning da det er fritt bakover.
M12 eller M14 er heller ikke viktig da vanlig sekskantsbolt er lett å få tak i i begge dimensjoner.
Vurdert det alternativet og tenkte ev å teste det en stund om jeg ikke får tak i "riktige" deler. Siden det er vekter til dekkene som skal festes og de veier flere kilo, vil jeg ha mutteren på utsiden da jeg oppfatter det som lettere å se om den begynner å vibrere løs. Det blir jo ganske morsomt om en vekt plutselig løsner når man kjører på landeveien, så å si. Pluss at den "korrekte" måten fra starten var bolt på innsiden, mutter på utsiden.
Det har vært utrolig snilt av deg. Jeg trenger dog 8 stk...
Høyden på hodet er av mindre betydning da det er fritt bakover.
M12 eller M14 er heller ikke viktig da vanlig sekskantsbolt er lett å få tak i i begge dimensjoner.
8 stykker…………. Jeg pleier å ha 56 stk av alle slags lagde ting så 8 er jo mye enklere.
Vurdert det alternativet og tenkte eventuelt teste det en stund om jeg ikke får tak i "rätt" deler. Da det er vekter til dekkene som skal festes og de veier sine atskillige kilo så vil jeg ha mutteren på utsiden da jeg oppfatter det som lettere å se om den begynner å vibrere løs. Det blir jo akkurat passe gøy om det plutselig løsner noen vekt når man suser frem på landeveien for å si det sånn. Pluss at den "korrekte" måten fra start var bolt på innsiden, mutter på utsiden.
Vel, det går jo an å låse mutteren med et kjørneslag, men på den andre siden blir jo en hel skrue mer "originalaktig" ..
Vil man nå samme holdfasthet som en 8.8 skrue bør man opp på firkantstang av s355, men jeg tror ikke det spiller noen større rolle egentlig... Det skal vel knapt skje så mye om du mister en vekt....
Mitt tips er virkelig utrivelig dvs prøve Facebook. Let opp lokale traktorgrupper. Om de ikke har tips så er det alltid noen som kan sveise. Nå har det løst seg denne gangen men neste gang så er det bra å ha litt kontakter.