3.584 lest ·
3 svar
4k lest
3 svar
finnes det slike bolter med mutter for utendørs bruk??
i visse møbler har man inn en metallpinne "sargsprint" som har et gjenget hull i midten "på langsiden av pinnen". Metallpinnen som fungerer som mutter stopper man i en møbeldel, deretter skrur man en bolt (ofte med unbrako) fra den andre møbeldelen sånn at de begge møbeldelene trekkes sammen.
sammensetningen blir sterk (selv om man må etterskru noen ganger).
fant bilde på Beijer
jeg skulle gjerne fått tak i tilsvarende for utendørs bruk for å feste en tverrliggende 45x45 i en stående stolpe 70x70.
noen som vet om det finnes?
noen som har skrudd sammen trykte stolper med tverrgående regler med slike?
sammensetningen blir sterk (selv om man må etterskru noen ganger).
fant bilde på Beijer
jeg skulle gjerne fått tak i tilsvarende for utendørs bruk for å feste en tverrliggende 45x45 i en stående stolpe 70x70.
noen som vet om det finnes?
noen som har skrudd sammen trykte stolper med tverrgående regler med slike?
Sist redigert:
Har jeg aldri sett.
Men du kan gjøre noe lignende selv.
Kjøp messingstang av passende diameter (kanskje 10 - 12 mm) bor hull og gjenge! Kap i lengder - ferdig....
Men du kan gjøre noe lignende selv.
Kjøp messingstang av passende diameter (kanskje 10 - 12 mm) bor hull og gjenge! Kap i lengder - ferdig....
jeg tenkte meg en skruediameter på 6-10 mm så jeg kanskje i så fall trenger grovere stang.
om man skrur i en vanlig bolt typ vognbolt (fast med skruhode) vil det da bli galvanisk korrosjon eller kan messing og vanlig utendørs bolter samvirke?
om man skrur i en vanlig bolt typ vognbolt (fast med skruhode) vil det da bli galvanisk korrosjon eller kan messing og vanlig utendørs bolter samvirke?
Klikk her for å svare