Hei, mine vinduspostene stikker ut noen millimeter her og der sammenlignet med gipsveggen rundt. Hvor tilgivende er foringen mot sånt? Og om jeg trenger å høvle dem noe, finnes det da noe slags verktøy å tegne med som ligger flatere mot veggen enn en blyant? Eller noen triks? Det går liksom ikke å skjære rett siden karm/innervegg ikke er rette, så posten trenger å være litt forskjellig dybde på forskjellige steder (millimeters forskjeller).

• En hånd holder en blyant mot en vindusramme for å måle justering mot gipsveggen, med et vater liggende på vinduskarmen i bakgrunnen.
Kløv en blyant og sett på en tynn tape så den blottede stiften ikke setter farge.

N
En tømmerblyant som er skjerpet langsmal burde vel fungere.

Men du trenger vel en rett kant å feste fôret mot så det blir vel ikke så bra om du høvler ned litt her og der eller misforstår jeg?

N Niq skrev:
En snickarpenna som er spisset langsmal burde vel fungere.

Men du trenger vel en rett kant å feste panelet mot så det blir vel ikke så bra om du høvler ned litt her og der eller misforstår jeg?
Haha nei du misforstår ikke men det er et jxla herke på grunn av veggen alt annet enn rett så ubegripelig hvordan det skal gå hvordan jeg enn gjør nå...

N
Når jeg renoverte et gammelt hus så satt jeg listene mot veggen og tegnet en strek som fulgte kanten. Deretter la jeg en rett linjal over så jeg fikk en rett linje å sage etter og feste listene i.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.