Har nettopp fått garasjeporten montert og det skiller ca. 3 cm fra høyeste til laveste punkt. Jeg kommer til å måtte sparkle en kloss på ca. 5mm - 3.5mm laveste/høyeste punkt, men nå begynner temperaturen å gå ned mot 0 og muligens også under om nettene.
Er det noe flytsparkel som klarer å herde under de temperaturene, eller må jeg prøve å bygge inn og bruke en varmevifte til det har herdet ferdig?

En nyanlagt hvit garasjeport med gruslagt innkjørsel foran. Noen få blader er spredt på grusen.

Tenkte som sagt å flytsparkle en kloss for å deretter sparkle med tregere sparkel en ganske skarp helning i begge retninger, men den helningen kan jeg gjøre til våren/sommeren neste år da det ikke er noen hast. Derimot må jeg få til klossen før snøen kommer.

Jeg har tenkt å gjøre det samme, men for min del venter jeg til våren. Jeg har ikke sjekket hva weber har for masser, men min tanke var å kjøpe finja 560 som er til for å klare utendørsbruk, og den skal legges i minst 10 plussgrader (underliggende materiale skal holde minst ti grader). Finja 560 er gangbar etter 1-2 timer. Med andre ord flyter man på formiddagen, så bør det være rolig til kvelden. Skulle det være så kan man jo alltid legge en isoleringsplate oppå for å beholde litt varme.

Edit: min tanke er å fikse fallet når det begynner å herde.

Blir nok litt trangt likevel. Men skal prøve å plastre inngangen og deretter kjøre med varmevifte og forsøke å få det til ca 15-20 grader konstant så får den stå og jobbe i 2-3 dager til det har stivnet.

Fallet sparkler jeg senere neste år i stedet. Men må få på plass karmen så det er tett i vinter. For ellers vil det blåse inn masse snø der det er som mest åpning (3,5 cm).

Så lenge det ikke fryser bør det vel herde, selv om det tar tid.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.