Har nettopp fått garasjeporten montert og det skiller ca. 3 cm fra høyeste til laveste punkt. Jeg kommer til å måtte sparkle en kloss på ca. 5mm - 3.5mm laveste/høyeste punkt, men nå begynner temperaturen å gå ned mot 0 og muligens også under om nettene.
Er det noe flytsparkel som klarer å herde under de temperaturene, eller må jeg prøve å bygge inn og bruke en varmevifte til det har herdet ferdig?
Tenkte som sagt å flytsparkle en kloss for å deretter sparkle med tregere sparkel en ganske skarp helning i begge retninger, men den helningen kan jeg gjøre til våren/sommeren neste år da det ikke er noen hast. Derimot må jeg få til klossen før snøen kommer.
Jeg har tenkt å gjøre det samme, men for min del venter jeg til våren. Jeg har ikke sjekket hva weber har for masser, men min tanke var å kjøpe finja 560 som er til for å klare utendørsbruk, og den skal legges i minst 10 plussgrader (underliggende materiale skal holde minst ti grader). Finja 560 er gangbar etter 1-2 timer. Med andre ord flyter man på formiddagen, så bør det være rolig til kvelden. Skulle det være så kan man jo alltid legge en isoleringsplate oppå for å beholde litt varme.
Edit: min tanke er å fikse fallet når det begynner å herde.
Blir nok litt trangt likevel. Men skal prøve å plastre inngangen og deretter kjøre med varmevifte og forsøke å få det til ca 15-20 grader konstant så får den stå og jobbe i 2-3 dager til det har stivnet.
Fallet sparkler jeg senere neste år i stedet. Men må få på plass karmen så det er tett i vinter. For ellers vil det blåse inn masse snø der det er som mest åpning (3,5 cm).