Hei,

Jeg trenger deres hjelp. Akkurat nå holder jeg på å renovere et av soverommene og monterer opp renoveringsgips, men når jeg kom til veggen som vender mot ytterveggen finner jeg ingen lekter. Huset er fra -81 med trefasade.

Innerveggen har et lag gips og så noe hardere skumgummi/foam og deretter isolasjon. Jeg har prøveskrudd hele veien mellom det ene hjørnet til vinduet og kun funnet to lekter, en cirka 5 cm fra vinduet og en lekt i hjørnet. Mellom hjørnet og vinduet er det cirka 133 cm og mellom lekten i hjørnet og lekten ved vinduet cirka 125 cm. Men ingen lekt mellom disse. Jeg har prøveskrudd hele veien mellom vindu og hjørne uten å finne noen lekt.

Veggene jeg har skrudd som er innvendige vegger har vært cc 60 og der kunne jeg sette opp 120-plater uten problem.

Har dere noen tips? Hvorfor finner jeg ingen lekter i ytterveggen med cc 60 eller c 45?

• Innvendig vegg med flekkvis fjernet tapet, et vindu i midten, en radiator under, og en stige med en skrudrill ved siden av.
  • Utsnitt av en vegg med renoveringsgips, isolasjon og skumgummi synlig, hvor det mangler stendere.
  • En del av en vegg med avrevet tapet, synlig isolasjon, og en del av et vindu. Veggrenovering pågår i et soverom.
  • Innvendig vegg med revet tapet og merker for bjelkesøk. Skader på overflaten avslører tidligere tapet med blomstermønster. Skrift noterer avstander til bjelker.
  • Nærbilde av en vegg med lag av gips, skum og isolasjon synlig, uten åpenbare trestendere, i et rom under renovering.
skarvene på platene burde være synlige nede ved gulvet eller oppe ved taket

• Liker
sturnus og 1 annen
  • Laddar…
T tergo skrev:
skarvene på platene burde være synlige nede ved gulvet eller oppe ved taket
har sjekket og funnet hvor man har skarvet platene, men når jeg prøveskrur der fester ikke skruen. Skruen er 41 mm lang og fester hvis jeg prøveskrur i hjørnet eller ved vinduet.

er det et hus som er laget på fabrikk så kan det være ferdige veggbiter som er satt sammen og da hadde en del både stående og liggende reglar i veggseksjonene

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
T tergo skrev:
er det et hus som er laget på fabrikk så kan det være ferdige veggbiter som er satt sammen og da hadde en del både stående og liggende stendere i veggseksjonene
Antar at man får søke med stendersøker for å finne stenderne i dette tilfellet? Har tatt et lite hull i gipsskjøten og det er helt hul akkurat der.

Neodym-magneter er rå. Finner lett alle gipsskruer med disse.

• Liker
Mhenk og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.