Jeg trenger dekkplater til mitt nye kjøkken. Dessverre har kjøkkenprodusenten sluttet å produsere akkurat de dekkplatene vi ønsket oss. Derfor leter jeg nå etter finérplater eller muligens tilpasset finér. Vi er på utkikk etter Teak, Eukalyptus eller lignende.

Noen som vet hvor man kan finne det? Det må ha finér også på siden.

Det peneste er å bestille tynne sideplater fra et snekkeri da du også får dem kantlistet og ferdiglakkert. Hvis skapene er demonterbare kan du også la produsere nye skapssider der du vil ha dem tre.
Men du kan sikkert få kjøpe også finer på et snekkeri.

Jeg har tidligere blitt anbefalt Hem - AB Fanerkompaniet når jeg har vært på jakt etter finer, men har ikke hatt tid til å teste dem ennå. De ser ut til å ha et bra sortiment.

Finnes det noe lignende Fanerkompaniet i Göteborg og som selger til privatpersoner?

Kommer til å sette dekkplater over skapene på kjøkkenet nå og vurderer hvilket materiale som er mest egnet?

Noe sier meg at hvitmalt unitskive burde fungere ganske bra? Har hvitt kjøkken ellers.

Men hvordan fester man disse på en god måte? En tanke jeg har er at man fester byggvinkler oppe på skapene og så maler litt magnetmaling på baksiden av dekkplaten. Da bør de jo være ganske lette å ta ned hvis man trenger det?

Si hva dere tror og mener!

Mvh Micke

Mieron skrev:
Men hvordan fester man disse på en god måte? En tanke som jeg har er at man setter fast byggvinkler oppe på skapene og så maler litt magnetfarge på baksiden av dekksiden. Da bør de jo være ganske lette å montere ned hvis man trenger det?

Si hva dere tror og synes!

Mvh Micke
Man skrur dekksiden fra innsiden av skapet, helt enkelt.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.