Hei!
Tenkte om noen her har peiling på om/hvordan det ville være mulig å bruke finbetong til annet enn 0-100mm dimensjoner?
Har prøvd å google for info om det ville gå an å spe ut med for eksempel mer sement og 8-16 for å få den mer som grovbetong, men finner ingenting om det.
Har rundt 10 sekker som blir ubrukte, da vi kommer til å bestille levering av betong til det prosjektet i stedet...
Nå har jeg derimot et fundament jeg trenger å støpe for en belysningsstolpe, og det hadde jo vært utrolig praktisk å samtidig bli kvitt disse sekkene finbetong som bare ligger i veien....
-Andress
Tenkte om noen her har peiling på om/hvordan det ville være mulig å bruke finbetong til annet enn 0-100mm dimensjoner?
Har prøvd å google for info om det ville gå an å spe ut med for eksempel mer sement og 8-16 for å få den mer som grovbetong, men finner ingenting om det.
Har rundt 10 sekker som blir ubrukte, da vi kommer til å bestille levering av betong til det prosjektet i stedet...
Nå har jeg derimot et fundament jeg trenger å støpe for en belysningsstolpe, og det hadde jo vært utrolig praktisk å samtidig bli kvitt disse sekkene finbetong som bare ligger i veien....
-Andress
Du trenger vel ikke google for å spe på med 8-16. Det er jo bare en betongklump du skal støpe, så det går sikkert fint å bare spe betongen med litt 8-16.clain skrev:
Hei!
Tenkte om noen her har peiling på om/hvordan det ville vært mulig å bruke finbetong til annet enn 0-100mm dimensjoner?
Prøvd å google for info om det ville vært mulig å spe på med for eksempel mer sement og 8-16 for å få den mer som grovbetong, men finner ingenting om det.
Har rundt 10 sekker som blir ubrukte, da vi vil bestille levering av betong til det prosjektet i stedet..
Nå har jeg derimot et fundament jeg trenger å støpe for en belysningsstolpe, og det ville jo vært utrolig praktisk å samtidig bli kvitt disse sekkene med finbetong som bare ligger i veien....
-Andress
Tenkte vel om holdbarheten ville bli alvorlig redusert hvis jeg støper tykkere enn de generelt anbefalte 100mm for finbetong.GoC skrev:
Samt om det var noe blandingsforhold jeg burde tenke på?
Men det er jo sant at det bare er en usynlig betongklump som skal støpes..
Det stilles jo ingen høyere styrkekrav på en slik betongklump. Så øs i litt singel og bland, kommer helt sikkert bli fullt tilstrekkelig sterkt.clain skrev:
Klikk her for å svare