Hei hopp og god fortsettelse!
Jeg trenger å jevne ut betonggulvet i vaskerommet før jeg legger fliser. Cirka 10-20mm.
Fungerer det å gjøre dette med finbetong i stedet for flytesparkel? Tenkter at jeg blander betongen litt løsere. Resultatet er jo ikke superviktig da det er en kjeller og bare et vaskerom. Finbetong er jo betydelig billigere.
Jeg trenger å jevne ut betonggulvet i vaskerommet før jeg legger fliser. Cirka 10-20mm.
Fungerer det å gjøre dette med finbetong i stedet for flytesparkel? Tenkter at jeg blander betongen litt løsere. Resultatet er jo ikke superviktig da det er en kjeller og bare et vaskerom. Finbetong er jo betydelig billigere.
Moderator
· Stockholm
· 56 268 innlegg
Betongen har dessuten veldig lang tørketid sammenlignet med flytsparkel. Vet ikke hvilket sparkel som er egnet i din situasjon.
Men det er et relevant spørsmål, mange flytsparkler "spiser fukt", dvs. de fortsetter å kjemisk reagere med fukt som tilføres i ettertid, og blir til slutt porøse og sveller. Det finnes fukttålende varianter.
Men det er et relevant spørsmål, mange flytsparkler "spiser fukt", dvs. de fortsetter å kjemisk reagere med fukt som tilføres i ettertid, og blir til slutt porøse og sveller. Det finnes fukttålende varianter.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 innlegg
Håper du ikke har rukket å bruke Byggmax-spacklet, for jeg er temmelig sikker på at det ikke tåler tilskytende fukt...
Jeg sendte e-post til Byggmax kundeservice, og de kunne ikke garantere at det fungerte.
Vurderer å droppe flytsparkel. Det er ganske lav takhøyde. Tenker på å leie en maskin og slipe ned de verste ujevnhetene, så godta situasjonen.
Vurderer å droppe flytsparkel. Det er ganske lav takhøyde. Tenker på å leie en maskin og slipe ned de verste ujevnhetene, så godta situasjonen.
Medlem
· Västra Götaland
· 145 innlegg
Ifølge denne skal Kiilto Plan Rapid tåle tilførende fukt, og den koster bare 150 kr/sekk. Å slipe ned de verste toppene kan være bra uansett, om ikke annet for å spare sparkel.simpa81 skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Fläktkonvektor istället för radiator i sovrum?
Värme allmänt -
Konsekvenser av att koppla in induktionsspis 400 2N~ istället för 400 3N~
El -
Hvordan montere ventil i stedet for røykrør i skorstein
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Plastmatta istället för våtrumsmatta
Badrum -
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G