Har laget en terskel i eik med en tynn plate. Underlaget er imidlertid ujevnt og på forskjellige nivåer. Prøvde å bygge opp underlaget med masonittbiter og limte deretter på terskelen, men det ble ikke bra... Det ble en del lim for å fylle ut, og resultatet ble at terskelen slo seg litt på grunn av all fuktigheten fra limet....:(

Finnes det noen annen god metode som man kan smøre på og deretter trykke på terskelen? Noe 2-komponentslim som herder raskt for eksempel??

A
Ta bilder av hvordan det ser ut for øyeblikket, så blir det mye enklere å komme med tips om hvordan det skal løses.

Ødelagt gulv og listverk ved vegg, mulig vannskade eller slitasje, med eksponerte materialer og løse biter synlige.

Hånd holder en parkettbit foran gulv med manglende list og uferdig hjørnevegg, klare for reparasjon.

Det er ikke fukt utenfra? (ser ut som ytterdør) som har gjort at det har slått seg, skal jo en god del lim til for at det skal være årsaken.

Du kan dutte dit PY fogskum. Når det har herdet (venter minst 24 timer) skjærer du det av med skarp kniv til riktig nivå.

Betongspackel foreslår jeg, finnes flere ulike bra og hurtigherdende med god holdfasthet og med utmerkede resultater. Fuktighet null og overflatejevnhet perfekt.

nei fukten kom nok fra limet, ingen fukt utenfra kanskje litt kaldt dog.. Skal teste ovenfor forslag

Jeg som håndverker hadde sørget for å støtte opp underlaget, alternativt sparklet. Deretter hadde jeg boret og forsenket et par pene skruer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.