Hei.

Vi holder på med å bytte kjøkken.
I forbindelse med dette skal taket fikses. Det satt malt glassfibervev i taket (uhyggelig stygt). Jeg prøvde å rive ned denne. Gikk ganske greit å få ned, men på ganske mange steder fulgte pussen/sparkelen med, og på andre steder sitter det masse lim igjen.
Jeg lurer på hvordan man best fikser et pent tak. Føles som om det kan være ganske mye jobb å sparkle/pusse og deretter male (banke ned løs puss, få det slett o.s.v).
Et alternativ er jo å sette opp gips eller noen slags takplater. Siden taket er av betong må det vel lekteres først. Finnes det stålregler som man kan feste direkte i betongtaket, eller må man bruke primær- +sekundærregler?
Har også noen små tanker om spotter, men det hører vel ikke helt hjemme i denne forumdelen. Uansett, finnes det noen vettige spotter som ikke krever mer enn kanskje 5-6 cm byggehøyde? Kan ikke senke så mye p.g.a at høyskapene skal passe inn. LED?

Det kommer an på størrelsen bredde og lengde, hvis det ikke er for stort areal så sett skinner på veggen og legg lekter da kan du dessuten få plass til spotter.

Jeg får nok rett og slett snakke med en byggevarehandel og se hvilke alternativer som finnes, både når det gjelder tak og eventuelle spotter.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.