Jeg har tenkt at endelig, vi har bodd her bare 32 år, å fikse opp de støpte kjellerveggene mine. Både inner- og yttervegger har blitt støpt, og finishen er ikke så bra. Man ser tydelig de forskjellige bredder på bordene som er brukt i formen, og det er ikke vibrert så veldig bra heller. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette, men jeg tenkte først å slenge på litt puss som jeg prøver å få ganske jevn, for deretter å sparkle det helt glatt med husfix slik at det blir fint å male. Hva tror dere om dette? Merk at jeg har tenkt å gjøre jobben selv og er ingen pusseekspert på betongpuss :)

Kjøp Serpo 135 og skaff deg en skikkelig Stålskånska så kan du tynnstryke veggene. Ta på mørtel på skånskan, sett den nederst på veggen og dra den oppover mens du stryker av pussen. Det er ikke vanskelig, selv for en nybegynner. Jeg gjorde det i min kjeller (nybegynner) og kunne male direkte på etterpå. Kalkmaling er bra å male med i kjeller så fuktigheten kan vandre.

Jeg har begynt å pusse litt smått, men jeg tror ikke det blir så jevnt og bra at man kan male direkte på. Kan man bruke husfix for å få veggen helt glatt, eller blir den for tett da?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.