Tjabba, har veldig kjedelige vegger i leiligheten så lim og dobbeltsidig tape har blitt brukt av meg og forrige leietaker. Så når dette ble fjernet, fulgte også malingen med. Finnes det noe fint å dekke dette med? Min tanke var å ta bilde av veggen, få nøyaktig farge matchet og male, men jeg gjetter at det ikke vil smelte sammen med resten av veggen.

Lurer også på hvordan man fyller igjen skikkelig dype hull? Fungerer hurtigsparkel eller må man plugge og så sparkle over? Jeg har tillatelse fra utleier, hele denne leiligheten består av skikkelig dårlige løsninger og problemer som ikke blir fikset med mindre man gjør det selv. Men vil selvsagt gjøre det riktig og pent. https://www.clasohlson.com/se/Snabbspackel-RK,-250-ml/p/41-1775

Du vil nok ikke få det til ved å ta bilde og så kjøpe samme farge, det vil bli forskjell. Det er bedre å male hele veggen. Små hull repareres med sparkel og større hull med gipsbruk. Har ingen erfaring med det sparklet du lenker til, men det pleier å stå Maks 1mm tykkelse på den typen. Det fungerer, men for å få det bra anbefales større pakke og bredere sparkelspade. Sparkle, slipe, sparkle slipe. Så maler du med rulle over alle skader og ser om det ble bra. Kanskje trenger du å sparkle litt mer. Deretter maler du hele veggen 2 ganger. Anbefaler at du går til en fackhandel og kjøper ting.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.