Heisann
Jeg har en murpipe i stuen med innebygd peis i, jeg synes den er ganske stygg og spesielt at den ikke er helt jevn, men at det buer innover i de vannrette fugene mellom steinene. Den er ganske glansfull, huset er bygget på 60-tallet, vet ikke om pussen er fra den tiden, jeg får en 80-talls følelse av dens glans. Legger ved 2 bilder så dere ser hvordan det ser ut. Ville blitt veldig glad for tips om hvordan jeg enklest kan legge på en ny finere og jevnere puss. Den nåværende pussen er hel, så jeg vil ikke holde på å fjerne den, men vil altså legge på en ny puss oppå bare, går det med en type kalkpuss direkte på? Med kanskje en primer imellom?
Murvegg i stue med ujevn, glansig overflate, horisontale fuger synlige mellom steinene på 60-talls stil.

Murstock med vit glansig struktur, inbyggd kamin på venstre side. Murverket har ujevn overflate med innbuktende fuger mellom mursteinene.

Ansett en murer hvis du har penger, tror ikke det trenger å koste så mye, men å få til et perfekt resultat selv uten enormt engasjement er nok vanskelig og veldig tidkrevende.

MVH/

Få ting innen byggefeltet er så komplisert som puss. Jeg er enig med Kapten_Haddock, ansett en murer. Av bildene å dømme ser det ut som om skorsteinen er slammet og deretter malt med akrylmaling, absolutt tabu. Alt må nok bankes ned.

I Arga snickaren i kveld pusset de en murt peis med en spesiell mørtel for malte overflater, de sa aldri hva det het, men det var fra Weber og det var ikke gipsmørtel. Fantes å kjøpe i vanlig byggevarehandel sa de.

K
Stefan N skrev:
I Arga snickaren i kveld pusset de en murt peis med en spesiell mørtel for malte overflater, de sa aldri hva det het, men det var fra Weber og det var ikke gipsmørtel. Fantes å kjøpe i vanlig byggevarehandel sa de.
Enten så primer du den med Gypsumprimer og pusser med Gypsum eller så bruker du Webers Designpus.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.