Hallo alle helter!

Skal til og fikse datterens rom. Frese for elektrisiteten føles ikke like ille, har banket frem gamle ledninger som var blokkert fra støpingen av platen. Å skrape ut mørtel og puss gikk fort.

Elementet gir meg hodebry. Det vestlige festet har løsnet helt, så det må til en reparasjon der. Men hva og hvordan? Å plukke ut elementet er uten større bekymringer akkurat nå, systemet er tømt. Til reparasjonen da, bør jeg bore ut med hullsag på begge festehullene, inn med mørtel for deretter å bore inn nye festeelementer. Skal jeg vurdere en slags spredningsplate? Føler meg ganske usikker her, helt ærlig.

• Radiator under et vindu i et rom under renovering, med slanger på gulvet og vegger som viser tegn på tidligere reparasjoner.
  • Et renoveringsprosjekt i et rom med et vindu, en radiator, blottlagte ledninger og diverse verktøy på gulvet.
  • Et utslitt feste for en radiator eller et varmeelement, med bulker og tegn på slitasje på veggen rundt. Mangler stabilt feste, søkes råd for reparasjon.
  • Liker
HSP
  • Laddar…
Bort med elementet, gjør rent hullet nøye, i med ankermasse sett i en gjengestang. La herde og skru fast festet. Evt kan du bore litt dypere samtidig.

Ps. Bra denne tråden ble opprettet det minner meg om at jeg skal gjøre det samme med et element i teglvegg.

• Liker
Denan353
  • Laddar…
Fikk bruke den lange hullboren for å få ut den ene ekspanderen. Ble bra hull også, rundt er bra, mindre risiko for sprekker👍

• Lang hullbor, rørdeler og verktøy på gulvet ved siden av rør. Veggen viser hull etter boring og betongstøv sprer seg rundt området.
  • Hul i en hvit vegg med en rød pil som peker mot hullet. Hullet er jevnt, og teksten indikerer bruk av en lang bor for å fjerne en ekspander.
  • To metallgjenger med muttere på en støvete overflate, samt et skrutrekkerhåndtak i nærheten.
  • Liker
HSP
  • Laddar…
Fikset elementet mitt i dag.
Åpen vegg med to hulrom, rester av en fjernet radiatoroppheng, og rør nederst til venstre. Arbeid med expandere og gjenget stang nevnt i kontekst.
Var bare å dra ut expanderen.

Veggen med hull forberedt for festing med gjenget stang, perforert hylse og ankermasse; maskeringsteip brukt som støpeform.
Kjørte M10 gjengestang, perforhylse, ankermasse,
Gjorde rent hullet med børste og luft.
fylte 3/4 av hullet, så i med perforhylsen fylte resterende samt i med gjengestangen,
brukte maskeringstape som "støpeform"....

• Liker
Denan353
  • Laddar…
Maskeringstape som støpeform, friste med den da eller?

Ja akkurat så ikke ankermassen renner ut av hullet

• Liker
Denan353
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.