Ja nå når den gamle oljetanken endelig har blitt fjernet, begynner man å tenke på å fikse veggene i kjelleren. I dag er det litt østblokk-advarsel der nede. Veggene er støpt der man tydelig ser hvor hver planke i formen har vært. Forskjellen er kanskje opptil 10 mm. Er det noen som vet hvordan man skal gjøre for å få dem slik at man kan male? Vurderer å prøve å påføre puss (pussmørtel i sekk som blandes med vann), men det er kanskje for vanskelig hvis man ikke har gjort det før? Andre måter?
Å pusse er ikke lett, men det går skikkelig fort for en som kan det!
Hvis det er betong, pleier noen murere å prime med betongvann eller betongslam som grunnlag hvis det er snakk om en hard betongvegg. Deretter kaster de på pussmørtel (som da må ha riktig konsistens), og så pusser de når mørtelen har tørket "passe". Det har den når de synes det "føles bra", med andre ord er mye erfaring nyttig. Murerne jeg fikk tak i, fikset 12 m2 på 3 timer! Men da hadde jeg renset bort alt løst på forhånd.
Hvis det er betong, pleier noen murere å prime med betongvann eller betongslam som grunnlag hvis det er snakk om en hard betongvegg. Deretter kaster de på pussmørtel (som da må ha riktig konsistens), og så pusser de når mørtelen har tørket "passe". Det har den når de synes det "føles bra", med andre ord er mye erfaring nyttig. Murerne jeg fikk tak i, fikset 12 m2 på 3 timer! Men da hadde jeg renset bort alt løst på forhånd.
Jeg har pusset en del for egen regning, og som Lymmeln sier, det tar tid for den som ikke kan. Jeg har mer tålmodighet enn penger
Jeg hadde sørget for å fjerne maling osv. og deretter bedt om tilbud på arbeidet fra et firma. Lang retteskinne er bra å ha hvis du ikke har tenkt å sette noen lister for å trekke av etter.
Jeg hadde sørget for å fjerne maling osv. og deretter bedt om tilbud på arbeidet fra et firma. Lang retteskinne er bra å ha hvis du ikke har tenkt å sette noen lister for å trekke av etter.
Klikk her for å svare