Hei,

Har noen tanker om dette med å fikse innervegger og innertak - i huset mitt er jobben dårlig utført og vil som et minimum trenge å sparkles og tapeseres om i prinsippet i alle rom (kult, det var jo ikke derfor jeg bygde nytt! :P).

Uansett, i forbindelse med dette vurderer jeg om man ikke skal gå ett steg videre og også gjøre om veggene litt fra bare å være gipsplater til Plyfa+Gips.
Dette for å slippe plugekaoset samt litt ytterligere lydisolasjon. At jeg samtidig kan kontrollere eventuell fukt og muggsoppskader er jo et ytterligere pluss.

Overkill eller bra? Finnes det noe bedre materiale enn plyfa kanskje?
 
Om ikke annet så høres det ut som at det blir veldig slitsomt å rive ned gamle gipset og deretter sette opp plyfa og gips og deretter sparkle, slipe, tapetsere og sette opp nye lister og foder.

Er det for mye for å sparkle ville jeg nok satt opp renoveringsgips på de eksisterende veggene.
 
Joo, synes også det høres slitsomt ut :)
Blir bare så jævla irritert når hullene blir for store, kortlinger mangler osv.

Kanskje er det fornuftig å gjøre dette ved en 10-års oppussing ala skikkelig, og nøyer meg med å sparkle og male om takene for øyeblikket i stedet.

Men det ville vel blitt bra? ;D
 
Ja, det finnes bedre materialer enn plyfa. En såkalt OSB-plate gjør jobben like bra, men koster betydelig mindre. Krauta selger disse for 119SEK/plate, for plyfa må du betale 155-160kroner for.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.