Hei,

Vurderer å fikse opp innertaket i andre etasje (se bilde). Akkurat nå er det en slags panel, og vi er ikke helt fornøyd med utseendet. Alternativene er å male det om (phuuu ca 45 m2 overflate) eller å friske det opp med Huntonit innertak i stedet, som virker passe enkelt å gjøre selv.

Mitt spørsmål er, kan huntonit platene skrus oppå de eksisterende panelene? Noen spesiell grunn til at det ikke går eller er en dårlig idé? Nå har vi høyt under taket der, så et ekstra "lag" på 13mm eller så gjør verken til eller fra. Å rive alt først blir utvilsomt mye mer arbeid, men hvis det er gode grunner til å gjøre det, så får det bli slik.

Takk på forhånd

• Innertaket er kledd med lys trefarget panel, det går i en vinkel og har et vindu på høyre side.
L
Går helt fint å feste i taket, men husk å ikke ha for stor skrue, kan sprekke panelet hvis det er tynt, ellers ingen fare. Selv brukte jeg korte gipsskruer, litt stort hode, presset ut kanten. Hvis man satte den for langt ut, ble det en kul og vanskelig å banke inn neste plate.

• Liker
sharif
  • Laddar…
Kult, da ingen andre ser ut til å kritisere min plan, så går vi for det. Takk for svaret (y)

Male hvit takmaling 2 ganger, først grunning skulle jeg gjort.

Hei Jonatan

Jeg har vurdert det (har malt det for hånd i et annet rom), men det var ikke moro i det hele tatt. Det tar tid, og dette er forholdsvis store flater. Malerullen kommer ikke mellom listene ordentlig, så da blir det å forbedre med pensel.

Har faktisk stilt et annet spørsmål i sprøytemalertråden angående Wagners airless sprøyter som jeg har tenkt å bruke i andre sammenhenger, så avhengig av om det blir kjøp av en slik eller ikke, så kan jeg vurdere å male "for hånd".

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.