Hei
Jeg holder på å bytte garasjeporten fra en gammel vippeport med fjærer til en takskjutsport. Da den nye porten havner innenfor innervegg, som er ca. 100 mm bak den gamle vippeporten, vil en del av gulvet som tidligere var "innendørs" nå ligge utenfor døren. Dessverre heller denne delen av gulvet mot døren, og jeg er redd for at hvis regnet ligger mot døren, vil vann kunne finne veien inn i garasjen på grunn av dette bakfallet. Jeg ville derfor måtte pigge bort 20-25 mm langs med garasjedøren, ca. 100 mm i bredde, samt støpe om fallet. Hva bruker man i et slikt tilfelle for å jevne ut. som sagt, det er utendørs.

Jeg hadde samme situasjon for noen år siden, da vippeporter ble byttet ut med takskjutportar, og disse da dessverre havnet innenfor oppe på platen.

Jeg støpte om den ytre delen med grovbetong, så det ble fall ut fra porten. Dessverre er ikke det helt nok, da jeg ikke begynte fallet langt nok inn under porten, for når det regner hardt mot portene så trenger det likevel noen ganger inn under gummibufferen. Så jeg vil måtte lage en liten kant på platen for å stoppe det. Vet bare ikke om jeg skal fortsette med å støpe opp "en centimeter" høy kant eller legge en metall/plast list av noe slag over platen mellom karmene. Ideer og forslag tas gjerne imot på dette, også i mitt tilfelle.

En vanlig betongfiller bør vel klare dette galant??

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.