Det verste med hele renoveringen 
Jeg hater virkelig remsene, hva jeg har «lest» i teorien så skal man bruke et spesielt skjøtesparkel som er litt våtere, første gang kun skjøtesparkel og remse, ikke noe lag på remsen, når det har tørket et nytt lag utenpå remsen.
Jeg personlig har vanskelig for å få det til å funke og gjør som forrige i tråden. Jeg bruker våtromslim og remse på dette, når det har tørket så bruker jeg sparkel
Jeg hater virkelig remsene, hva jeg har «lest» i teorien så skal man bruke et spesielt skjøtesparkel som er litt våtere, første gang kun skjøtesparkel og remse, ikke noe lag på remsen, når det har tørket et nytt lag utenpå remsen.
Jeg personlig har vanskelig for å få det til å funke og gjør som forrige i tråden. Jeg bruker våtromslim og remse på dette, når det har tørket så bruker jeg sparkel
JanneJanne123
Huseier
· Stockholm
· 2 911 innlegg
JanneJanne123
Huseier
- Stockholm
- 2.911 innlegg
Pensle på våtromslim i platens skjøter og sett deretter fast papirremse. Jeg pleier å presse ned remsen med en sparkel ved å dra den over remsen. Bruk ikke fiberremser, det er ikke like holdbart.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 433 innlegg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7.433 innlegg
Du trenger ikke lim med tape. Fest tape og på med noen runder sparkel så kommer det til å bli bra. Vet at mange ikke liker det (særlig her på forumet) men det er vel utprøvd og funker selv om det trolig er litt dårligere enn en 100% korrekt innsparklet papirremse.
Våtrumslim funker fint! Legg tykt og jevnt med lim, liten rulle eller pensel, så når remsen sitter, legger du på et lag lim utenpå remsen direkte.
Press ikke for hardt på remsen, da det er risiko for at du presser bort lim under remsen.
Akkurat samme variant gjelder med skivspackel!
Press ikke for hardt på remsen, da det er risiko for at du presser bort lim under remsen.
Akkurat samme variant gjelder med skivspackel!
Papirremsen er å foretrekke fra noen år tilbake før det var det glassfiber som gjaldt, så bruk det du er komfortabel med.
Men gjør det enklest på denne måten
Sparkle skjøten og monter remsen, dra løst til med sparkelen. Tørk, sparkle.
Om du ikke får det til å fungere kan du gjøre det på noen av disse måtene
Sett opp remsen, sparkle
Sparkle, tørk, sett remse, sparkle.
Du trenger alltid å sparkle minst 2 ganger.
Slip mellom hver sparkling men ikke så hardt at du sliper av remsens fiber.
Men gjør det enklest på denne måten
Sparkle skjøten og monter remsen, dra løst til med sparkelen. Tørk, sparkle.
Om du ikke får det til å fungere kan du gjøre det på noen av disse måtene
Sett opp remsen, sparkle
Sparkle, tørk, sett remse, sparkle.
Du trenger alltid å sparkle minst 2 ganger.
Slip mellom hver sparkling men ikke så hardt at du sliper av remsens fiber.