om det er et rekkverk som skal kunne holde i, eller på noen måte utgjøre en sikkerhet, så hadde jeg forsøkt å få til en innfesting sidelengs og ikke bare "rett ned".
Det der stolpefestet fra Biltema blir nok ikke så vakkert på et rekkverk innendørs.
Jeg har sett en annen variant på skrue som kalles kjeppskrue. Er omtrent som en skruebolt men med tregjenge i begge ender. Noen som vet om det holder et rekkverk tilstrekkelig bra?
Den der stolpefestet fra Biltema blir nok ikke så vakkert på et rekkverk innendørs.
Jeg har sett en annen variant på skrue som kalles stokkeskruv. Er omtrent som et skruepinn men med tre gjenger i begge ender. Noen som vet om det holder et rekkverk tilstrekkelig bra?
[bilde]
mm, tenkte på dem også. Dobbeltgjengede treskruer har jeg sett dem benevnt også, vet ikke om det er korrekt. Spørsmålet er hvor mye belastning de tåler? Dragbelastning tåler de sikkert 100kg+ Avhengig av dimensjon, men sideveis? Har du noen skisse på det? Kanskje er enklere å gi råd da. Dimensjoner og slikt.
Har sett bordben fastskrudd med slike skruer.
Har man tett tilpassing og litt halvhardt tre så kanskje d går.