T
Jeg skal akkurat til å kle innsiden av et isolert skur med overblitte råspontplater på veggene. Fungerer det å feste dem med lange dykkertspiker eller må man feste dem med spiker/skruer?

Det er vel bare å prøve? Du trenger jo neppe kjøpe noe nytt verktøy, men kan bruke de du har brukt til råsponten før.

Gjerne bruk 50mm lange Isf

Dra noen strenger med settlim eller tilsvarende før også :)

• Liker
Solar53
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Det er vel bare å prøve? Du trenger jo knapt kjøpe noe nytt verktøy, men kan bruke de du har brukt til råsponten før
Nye verktøy trenger jeg ikke. Og jeg har prøvd med dykkert og selvfølgelig fungerer det. Spørsmålet er om det er en holdbar løsning.

T
Kjør med 50 mm dykkert og det fester bra. Men det er vel mer et spørsmål om det er holdbart i lengden. Men med litt lim under så funker det nok bra (y)

Så lenge som det ikke er tunge ting som settes i bare råsponten, så er det bare å kjøre på. Ta noen flere dykkert hvis de veier mye, og bruk 50mm som forrige medlem skrev.

• Liker
Tovin
  • Laddar…
Har skutt opp en hel del panel med dykkert i
1.2x50mm.

De sitter men du kan jo rive dem løs.
Kanskje skulle komplettere med noen skruer også.

• Liker
Tovin
  • Laddar…
Skal du feste ting i veggene så bruk skruer! Noe så kraftig som råspontluckor innbyr jo til å gi blaffen i å finne stendere når man henger opp ting.

Det finnes firetoms spiker, da sitter det ordentlig.
Protte

prototypen prototypen skrev:
Det finnes firetoms dykkert, da sitter det ordentlig.
Protte
For spikerpistol, som spørsmålet gjaldt? :thinking:;)

Sett dine dykkert skrått og tom i kors så holder de mye bedre mot utdragende krefter.

• Liker
Niklaspe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.