Hei forumet.
Jeg skal forlenge en vegg ca 600mm og er litt usikker på hvordan jeg skal feste veggen mot gulvet. Støpt bunnplate med gulvvarme samt fliser. Spørsmålene
1 Er det ok å lime bunnsvillen mot fliser eller kan det bli problemer?
2 Hvis jeg bestemmer meg for å skjære ut spor i fliser og lime mot bunnplaten, hvordan skjærer jeg på best mulig måte?

Takk for forumets tips og råd.

• Gulv med terassefliser, en kost og verktøy som ligger på gulvet. En vegg i tre er synlig i bakgrunnen, delvis demontert.
  • En trekantet trestolpe festet til en flislagt gulvoverflate, med en løs trebjelke og synlige spiker ved siden av.
wildeside
Jeg ville limt på flisene.
Bare idioti å begynne å rive fliser for å lime i betongen kommer ikke til å gi noe som blir bedre.
Forutsatt at du ikke skal henge en tung dør på gavlen av veggen.

S
Hva hindrer deg fra å trekke en bolt ned i gulvet?

wildeside
Gulvvarmen kanskje.

S Sernando skrev:
Hva hindrer deg fra å dra i en bolt ned i gulvet?
Ja gulvvarmen som for så vidt skal ligge 100mm under overflaten, men de kan ha fløtet opp. Kanskje litt vel mye sikre siden.
Tror du ikke det holder å lime? Det er ingen belastning på veggen bortsett fra at noen eventuelt skulle ramle inn i den.

S
Det er jo bare å måle og sjekke hvor gulvvarmen ligger. En bolt og byggelim, skulle jeg ha gjort.

S Sernando skrev:
Det er jo bare å måle og sjekke hvor gulvvarmen ligger. En bolt og bygglim, skulle jeg ha gjort.
Er det varmekameraet du mener da eller hvordan gjør du det?

Lim på flisene og legg lekter slik at det presser litt mot taket. Det finnes tråder der det anbefales silikon hvis man vil ha mulighet til å demontere.

• Liker
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Dobbelsidig tape mot gulvet er nok ganske vanlig når man setter opp en mellomvegg oppå et parkettgulv. Lettere å få bort taperestene enn limrestene den dagen veggen skal bort?

• Liker
hus520
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.