Hei!
Begynte i helgen å bygge en arbeidsbenk i garasjen, der jeg tenkte å legge i en vask også. Vasken er brukt, og jeg lurer litt på hvordan jeg best skal feste den i benkeplaten som er 11 mm tykk.

Tips mottas med takk. Legger ved noen bilder nedenfor. Jeg tror at vasken egentlig er ment å festes i en benkeplate som er typ 30 mm tykk men jeg er ikke så flink til å bygge, ennå :rolleyes:

Benkeplaten skal altså hvile på "rammen" av 45x70, så lager jeg hull og legger ned vasken.
Spørsmålet er altså hvordan jeg best fester vasken i 11 mm-platen, eller om jeg skal bygge noe i tillegg for å feste i?
Lime?

De "clips" som sitter på vasken er delvis hele, så noen slike virker å kunne gjenbrukes (skjønner dog ikke helt hva de skal festes i)

Arbeidsbenk under konstruksjon i garasjen med en delvis installert rustfritt stål vask, plassert over ramme av tre med synlig rørføring under. To stål vasker montert i en tynn benkeplate med tre rammeverk rundt. En del av en diskho med metallklips og skruer, liggende på en arbeidsbenk av tre i et garasjeprosjekt, med verktøy og sag ved siden av. Metallisk vask plassert i et trebord, sett fra siden, med synlige tetningselementer langs kanten og delvis synlig bakgrunn. Brune benkeplatepaneler på et gulv, del av et prosjekt for å installere en brukt kjøkkenvask. Bilde viser overflate og kantdetaljer. Tynn bordplate av kryssfiner, 11 mm tykk, vises på nært hold med verktøy og materialer i bakgrunnen i et garasjeverksted. Garasjearbeidsbenk med uåpnet hull til vask, trestruktur 45x70 ramme, 11 mm benkeplate og rør under. Verktøy og beslag synlige.

taggene på clipsene skal ligge mot underkant benkeplate og man spenner fast dem med skruene, trolig er clipsene beregnet for 30 mm tykk plate

T tergo skrev:
taggene på clipsene skal ligge an mot underkant benkeplate og man strammer dem fast med skruene, trolig er clipsene beregnet for 30 mm tykk plate
Jo det er det jeg mistenkte.
Hvordan gjøre? Kan man kjøpe nye clips for tynnere plate? Eller så kan jeg gjøre platen tykkere akkurat der clipsene skal klemme til? Underfra altså.

Tror det begynner å formas en idé i hjernen min nå :thinking: kommer tilbake med resultat (om det blir bra)

Det ble klosser av overflødig gulvlist å sette mellom.

En liten trekloss fra en gulvlist er plassert mellom to treplater med en metallklemme over.

En halvferdig kjøkkeninnredning med skuffer og skap under en benkeplate, omgivende byggeutstyr, og klosser av gulvlist mellom skapene.

• Liker
tergo
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.