T
Jeg holder på isoleringen i mitt attefallshus. Har satt første laget isolering på 95mm mellom stenderne og deretter har jeg plastet.

Nå skal jeg sette det indre laget isolering. Som noen foreslo her på forumet tenker jeg å sette 45x45 stendere horisontalt, og deretter isolering mellom dem.

Nå til mitt spørsmål, kan jeg spikre stenderne med spikerpistol i stedet for å skru dem? Tenkte sette to 75mm spiker i hver stender.
OSB samt gips skal deretter settes på de horisontale stenderne.
Fungerer det med spiker eller må det skrus?
 
Ja du kan spikre men med 90mm maskinspiker
 
  • Liker
kulle og 2 andre
  • Laddar…
richardtenggren
Jeg har spikret installasjonssjiktet i drøyt halve huset snart, noen skrue har det vel blitt bare for å forenkle alenearbeidet :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.