Hei.
Jeg skal montere en tv-møbel på en vegg. Møbeln er 180 lang og festes med 4 forskjellige festepunkter. På møbeln vil det stå en TV og litt annet etterpå. Så si rundt 40-50 kg alt i alt. Hva skal jeg bruke for å få det til å sitte fast på veggen? Det er en eldre leilighet med yttervegger av lettbetong.
Tips takk
Jeg skal montere en tv-møbel på en vegg. Møbeln er 180 lang og festes med 4 forskjellige festepunkter. På møbeln vil det stå en TV og litt annet etterpå. Så si rundt 40-50 kg alt i alt. Hva skal jeg bruke for å få det til å sitte fast på veggen? Det er en eldre leilighet med yttervegger av lettbetong.
Tips takk
Det finnes både lettbetongskrue som skrus direkte i veggen og lettbetongplugg hvor du må bore hull, slå inn pluggene med hammer og så bruke "vanlig" skrue for å feste med.sträss skrev:
Hei.
Jeg skal montere en TV-møbel på en vegg. Møbelet er 180 lang og festes med 4 forskjellige festepunkter. På det møbelet kommer det til å stå en TV og litt annet senere. Så si rundt 40-50kg alt i alt. Hva skal jeg bruke for å sikre at det sitter igjen på veggen? Det er en eldre leilighet med yttervegger av lettbetong.
Tips takk
Søk på lettbetongplugg GB eller MZK eller MEA eller
lettbetongskrue så finner du det du leter etter.
Så med andre ord ville denne lettbetongskruen funke da uten at man engang plugger? https://www.bauhaus.se/lattbetongskruv-8x130.html
Ja, men det avhenger jo litt av tilstanden til lettbetongen. Du bør kjenne at skruen virkelig "drar". Avhengig av hvordan møbelet og festepunktene dine ser ut, må du kanskje supplere med skiver slik at skruen får større anleggsflate mot møbelet.sträss skrev:
Klikk her for å svare