Skal bygge et innsynsvern for svigermor, tenkte begynne med en stående regel festet i veggen deretter stolper cc 120. Spørsmålet er hvordan jeg fester den første regelen i teglveggen (fasadetegl), det er kanskje til og med overkurs? Kanskje fungerer det med å begynne med en stolpe inntil veggen?

Har forstått at det ikke er helt ukomplisert å feste i teglvegg, så hvis man kan unngå det burde man kanskje gjøre det?

peternicklas
Borre i teglesteinen og bruk spikerplugg.

Jeg ville definitivt feste i veggen.
Deretter ordentlige støpte festepunkter i bakken. Hvor langt og høyt skal innsynsvernet bli?
Det er lett å undervurdere kreftene som påvirker en slik konstruksjon på grunn av vind, jordbevegelser, snø mm.
Så ta i litt ekstra så slipper dere å få en skeiv og vindskjev konstruksjon etter første vinteren!

/johan

Det blir 360 cm langt og 150 cm høyt og kommer til å ha en vinkel med lengde ca 120 cm.
Det er et borettslag og ligger bak en garasjerekke så vinden kommer ikke til så mye

Hva slags dimensjon skal man ha på spikerpluggen?

peternicklas
Biltema har noen som er 120 mm lang, det er den korteste du skal bruke.

Takk for deres svar. Jeg satte fire spikerplugger (10x100) håper det holder over vinteren. Kommer tilbake om det raser!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.