Jeg skal sette opp en 45x195 planke på fjellpanel for å skru opp entrétak i denne. Hvilken type skrue bør jeg velge? Og hvilken lengde på skrue? Festet på nye entrétaket har 110mm mellom hullene, så derfor har jeg valgt en planke å feste i. Planken vil sitte på to rader fjellpanel, noe som gjør at de kommer litt i vinkel mot fasaden, men jeg tror at det er så lite at planken ikke trenger å fases av på baksiden.

Entretaket festes med franske treskruer som også vil feste i fjellpanelet...

biben skrev:
Jeg skal sette opp en 45x195 planke på fjellpanel for å skru opp et entrétak. Hvilken type skrue skal jeg velge? Og hvilken lengde på skrue? Festet på det nye entrétaket har 110mm mellom hullene, så det er derfor jeg har valgt en planke å feste i. Planken kommer til å sitte på to rader fjellpanel, noe som gjør at de kommer litt i vinkel mot fasaden, men jeg tror det er så lite at planken ikke trenger å fases av på baksiden.
Du må finne noe bak fjellpanelet å skru i, regel f.eks., så drar du til med noen solide skruer, enten type 6x120-160 eller franske

Fjern litt av fjellpanelen og felle inn 45x195, fest den der fjellpanelen har vært spikret i stenderne. Tror det vil bli mer stabilt for deg. Bruk skruer som er omtrent dobbelt (ca 80-90mm lange)

• Liker
Korvgubbe
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.