Jeg har en 6 mm panelskive ("mifa panel") som skal festes på sponplate. Jeg antar at jeg må lime panelet, men hvilket lim skal jeg bruke?

"Trelim" er vel det korte enkle svaret, men holder det med "vanlig" trelim som legges i strenger?

Eller skal man bruke en type tapetlim og rulle på?

8-) Satse på PL 400. ;)

Utvikle gjerne, hva er det? :-?

PL400 er et såkalt konstruksjonslim, tilgjengelig på tube som latex og silikon er, dvs. settes i sprøyten. Kan brukes til å lime alt mulig, f.eks. takstein, sementplater på asfalt, trepanel på sponplate ....

Pedagogisk bilde:

350513_X_2004-06-29_165522.jpg

:) :-X

Takk, takk!

Hum, jeg har lettere for å ta meg til Biltema... Hva tror dere om følgende kandidater, hvilken skal jeg velge?

40 SEK:
Monteringslim (36-4817)

"For liming (uten primer) av de fleste materialer som f.eks. klinker, trepaneler, gipsplater, plast- og trelister, samt stål- og platedeler. Gir en elastisk limfuge. Limer også fuktige, ikke-porøse overflater. Høy motstandskraft mot vann, rengjøringsmidler og alkalier. Transparent. 310 ml, patron."

25 SEK:
Snickerilim (36-4811)

"Vannbasert snekkerlim for innendørs- og utendørsbruk. For liming av terskler, dørposter, lister og paneler av tre. For liming av sponplater og PVC-plast på murverk av tegl og betong. Etter herding dannes en sterk, varig og fuktbestandig limfuge. Full styrke (+23 °C): etter 7 døgn. Temp.bestandighet etter herding: -15 til +60 °C. 300 ml."

Før het det rett og slett =sättlim

Jeg hadde valgt monteringslimmet for det tørker antageligvis raskere. :)

Immobil skrev:
Jeg hadde valgt monteringslimet for det tørker antagelig raskere. :)
Riktig, jeg hadde også holdt meg unna vannløselig lim.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.