Jeg holder på med å renovere et gammelt torp og skal nå sette opp brystpanel i stuen. Fra en tidligere renovering på slutten av 80-tallet består veggene av sponplater, og jeg lurer derfor på hvordan man best fester perlespon i dette materialet? Jeg har fått ganske forskjellige råd når jeg har hørt meg rundt, alt fra "kun en spiker i over- og underkant" bak listene til at monteringslim er det eneste som fungerer. Takknemlig for deres tips!
Jeg holder på og renoverer et gammelt torp og skal nå sette opp brystpanel i stuen. Siden en tidligere renovering på slutten av 80-tallet består veggene av sponplater, og jeg lurer derfor på hvordan man best fester perlestaff i dette materialet? Jeg har fått ganske forskjellige råd når jeg har hørt meg for, alt fra "kun en spiker i over- og underkant" bak listene til at monteringslim er det eneste som fungerer. Takk for deres tips!
Spik med liten dykkert og slå inn hodet med spikerdriver, blir nesten usynlig.
Har selv brukt panelclips som skrus i underlaget. Riktig smidig og usynlig. Satte 3 per panelbord. Kan hende at du må bytte til en annen lengre sponplateskrue for de som følger med er ikke alltid bra til akkurat sponplater. Om veggen ikke er helt rett kan en klump med setteklim være en god idé. En oppe, en nede og en på midten.