Nå er det etter mye slit å sette kronen på verket, dvs feste listene. Underlaget er murstein og de gamle listene var spikret så jeg tenkte prøve samme metode, virker raskt og smidig.
men:

1. Hvilken spiker velger jeg? og dimensjon for forboring?

2. En del av veggen er buet pga trappen, hvordan bøyer jeg den listen?
 
Spik kan du gjøre om du kan se fugene, da kan du spikre med stålspiker selv om det nok ikke blir så pent. Clips spiker bruker man i lettbetong/leca/siporex, det er spiker som er som en kile, men jeg er usikker på om man klarer å spikre med den i mørtelen. Spikerplugg ville jeg ha brukt, finnes hvitfarget om det er en hvit list som skal settes opp. I trappehuset, avhengig av hvor mye det er buet, kan du nok få på plass en trelist, et alternativ kan være plastlist.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.