Holder på som best å reglre opp stamme for et uterom.
Målet er at det skal ligne det jeg har photoshopet inn fra Skånska byggvarors katalog. (men rett)
Skal ha saltak med åpent opp til mønet, og midtbjelken blir 2 stk sammenlimte/skrudde 45*225.
Fremover er det jo ingen problemer, der setter jeg bare en stolpe på hammerbåndet som blir 1 stk 45*95 + 2 stk limte/skrudde 45*195 på høykant.
Men hvordan fester jeg bjelken i fasaden? Jeg har målt inn så bjelken havner akkurat der ytterpanelet er spikret. Et skikkelig vinkeljern kanskje holder? Panelet ser ikke ut til å være spikret direkte på regelverket, men det synes å være et bord som distanse imellom, som luftspalte antar jeg. Men er denne spikret direkte på reglen innenfor tror du? Har liggende panel som dere ser.
Ville satt pris på hjelp, er bare glad amatør.
En stolpe fra gulv og opp til underkant mønebjelke, sørg for at det finnes støtte under stolpen ned til bakken. Alternativt sag opp fasaden, felle inn bjelker fra gulv opp til der mønebjelken skal ligge og skyv inn mønebjelken i veggen? Hvordan skal du få tett mellom vegg og uterom?
Nå er det klart siden noen måneder, får håpe jeg ikke blir saksøkt for ripoff av eieren til forbildet, for ganske likt ble det jo, og det var også målet. Mitt beste prosjekt hittil!
Bjelken festet jeg med vinkeljern mot veggen. Det ble ganske diskret.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.