hei alle sammen!
Sitter og ser rundt etter info om hvordan jeg skal feste mitt paneltak fra byggmax (mdf-modellen)
Sitter råspont på lekter for øyeblikket.
Skremt i gang min kompressor og har lyst til å kjøpe en eller annen dykkert/klammerpistol, kikket litt på de billige modellene (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hva skal man velge, klammer eller dykkert? Og hvilken modell på disse?
Takk på forhånd
Sitter og ser rundt etter info om hvordan jeg skal feste mitt paneltak fra byggmax (mdf-modellen)
Skremt i gang min kompressor og har lyst til å kjøpe en eller annen dykkert/klammerpistol, kikket litt på de billige modellene (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hva skal man velge, klammer eller dykkert? Og hvilken modell på disse?
Takk på forhånd
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 innlegg
Dykkert, gjerne 16g da det er tak, men 18 funker ogsåtwester skrev:hei alle sammen!
Har skremt i gang kompressoren min og er gira på å kjøpe noen dykkert-/stiftepistol, har kikket litt på de billige modellene (biltema, jula, k-rauta, classe)
Men hva skal man velge, stift eller dykkert? Og hvilken modell av disse?
Takker på forhånd
Da kjøper jeg en som tar 16, er det grovere dykkert til en slik? Forsøkt å lese meg til noen fakta. Finnes for mange modeller.
Ingen risiko når det er dykkert at man skyter gjennom mdf-platene? Ikke så verdensvant med denne typen verktøy. Men føler ikke for å håndspikre eller stå med skrumaskin
Ingen risiko når det er dykkert at man skyter gjennom mdf-platene? Ikke så verdensvant med denne typen verktøy. Men føler ikke for å håndspikre eller stå med skrumaskin
Medlem
· Halland
· 4 006 innlegg
Har hørt at 18g ikke er godkjent for tak.
Bruker ofte pl600 her hjemme, praktisk og man slipper sølet.
Er kanskje overkurs, men tanken er jo at taket skal sitte der en lang tid.
Heldigvis finnes dette forumet. Var som sikker på at klammerpicka var å foretrekke.
Tidligere taket som satt var panelmodell som føltes som type tritex (stavning) den var slått langs veggen med ankerspiker, deretter med grove klammer.
Er kanskje overkurs, men tanken er jo at taket skal sitte der en lang tid.
Heldigvis finnes dette forumet. Var som sikker på at klammerpicka var å foretrekke.
Tidligere taket som satt var panelmodell som føltes som type tritex (stavning) den var slått langs veggen med ankerspiker, deretter med grove klammer.
Klikk her for å svare