Hei.
Har sett gjennom en del tråder her, men er fortsatt ikke helt sikker på planen min for det kommende prosjektet.
Vi skal bygge en innebygd bokhylle i henhold til tegningen nedenfor. Tanken er å bruke IKEAs Eket som skapdører nederst og deretter bygge resten i 19mm MDF. Hylleplatene vil være 70cm brede og 35cm dype. Vi ønsker at festene ikke skal være synlige og lurer da på hvordan vi skal få til det? Vi vil jo ikke kunne skru alle hylleplanene fra siden siden det allerede vil sitte et annet hylleplan på motsvarende side.
Noen tips og ideer? Hvor bekymret bør jeg være for styrken på MDF-en hvis jeg skrur i den fra siden? Bør vi vurdere kryssfiner i stedet?
Takknemlig for svar.
Hei.
Har sett gjennom en hel del tråder her men blir fortsatt ikke helt sikker på planen min for det kommende prosjektet.
Vi skal bygge en innebygd bokhylle i henhold til tegningen nedenfor. Tanken er å bruke IKEA´s Eket som skapdører nederst og deretter bygge resten i 19mm MDF. Hylleplanene vil være 70cm brede og 35cm dype. Vi vil at festene ikke skal være synlige og lurer derfor på hvordan vi skal få til det? Vi vil jo ikke kunne skru alle hylleplan fra siden siden et annet hylleplan allerede vil sitte på motsatt side.
Noen tips og ideer? Hvor bekymret bør jeg være over holdfastheten til MDF'en hvis jeg skrur i den fra siden? Burde vi vurdere kryssfiner i stedet?
Takk for svar.[bilde]
Lim og en Pocket Hole-jig burde løse problemet ditt
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.