Hei

Jeg har revet en vegg som var mellom mitt kjøkken og stue og skal nå bygge opp en dørkarm rundt hullet.
Veggen består av 70mm blåbetong og er veldig skjør og som alle vet er den veldig følsom.
Jeg skal feste høvlet 95x21 som skal være mot den kappede flaten og deretter sette lister rundt det.
Jeg skal i forbindelse med dette felle inn bokser i denne konstruksjonen for å kunne håndtere den elektrisiteten som tidligere fantes i veggen. Denne høvlede planken må således settes et stykke fra betongkanten for å kunne få plass til bokser samt røropplegg.

Det jeg nå er ute etter er en god måte å feste disse høvlede plankene og samtidig kunne få dem i lodd da snittet i dag ikke er helt rett.
Kan kamskrue fungere? Hvordan får jeg festet disse i blåbetong på en betryggende måte?

Legger ved et bilde av veggen: http://forumbilder.se/CEK2C/2013-06-22-19-55-36

Takk på forhånd

Jeg ville ta en 45x70 eller 21x70 om det passer bedre og deretter lime og plugge/skru denne (fasadeplugg i passende dimensjon). I denne planken skrur du deretter distanser slik at boksene får plass + at synlig list skrus i denne.

Hvordan skal du deretter dekke veggen? Gips over hele overflaten?

Denne løsningen har jeg tenkt på, og det heller mot det, men det jeg er redd for er at fasadepluggen skal sprekke veggen, men den kanskje holder?

Jeg skal ikke dekke veggen, men den skal være åpen, og jeg skal ta listverk for å dekke mellomrommet mellom den glattkantede planken og veggen.

Sist redigert:
Om du forborer riktig vil det gå bra, men du kan jo også hoppe over pluggen og kun lime. Med riktig montasjelim vil det sitte som fjell.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.