Hei.
Jeg har en hattehylle (modell vanlig) som jeg vil feste opp på veggen i gangen med fire skruer.

Problemet er at veggen består av tre (fire) lag gipsplater. Typ 48 mm gips, så luft.

Med andre ord er Mollys ikke helt enkle å bruke.

Har noen støtt på dette og hvordan løser jeg det?

Mvh
Petter
 
Sist redigert:
Er du sikker på at det er gips? Det er ikke en pusset trevegg eller lignende? Når ble huset bygget?
 
Jo, ganske sikker.
Har boret hull og sjekket.
Huset er bygget i år.
 
mexitegel skrev:
Det finnes jo Molly for trippelgips, det burde vel funke eller hva mener du?

[lenke]
Jo, jeg har lett. Men finner ingen molly som har et grepområde på 48 mm.... :(

Petter
 
48mm? :x

Da er det vel ikke gips? Gipsplatene er vel 13mm? -> 39mm
 
Det kan være sånn at det er ekstrem brannklasse på veggen, noe som gjør at man har brukt 3 stk 15 gips. F.eks. hvis det er en leilighetsskiljende vegg i gips, noe som ellers er ganske uvanlig i nyproduksjon. Er dette et enebolig, er det derimot veldig merkelig.
 
Burde vel holde med en skikkelig plugg.
 
mexitegel skrev:
48mm? :x

Da er det vel ikke gips? Gipsplatene er vel 13mm? -> 39mm
ok, feil av meg. Kanskje ikke tre stykker plater, men 46-48 mm gips ivf. litt vanskelig å måle på millimeteren.
 
falkn skrev:
Det kan være så at det er ekstrem brannklass på veggen som gjør at man har kjørt 3 st 15 gips. F.eks. om det er en leilighetsskjillende vegg i gips hvilket ellers er ganske uvanlig i nyproduksjon. Er dette en enebolig er det dog veldig merkelig.
Ah, det er faktisk veggen inn mot naboen, det handler om rekkehus.
Da høres det jo ganske sannsynlig ut at det er som du sier ang brannklass...
 
p1r skrev:
Ah, det er faktisk veggen inn mot naboen, det handler om rekkehus.
Da høres det ganske sannsynlig ut at det er som du sier ang brannklasse...
Ja, det er nok slik. Avhengig av hvor mye vekt du skal legge på hyllen, så bør det fungere med en litt grovere plugg.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.